האם מערכת CRM יכולה לעזור בביצוע אסטרטגיית מכירות ה-B2B שלכם?

ביצוע אסטרטגיית מכירות B2B מצליחה, יכולה להיות משימה מורכבת. האמת היא שזאת תמיד הייתה משימה מורכבת, עוד לפני ימי האינטרנט, כשאנשי מכירות שלטו במידה רבה בתהליך הקנייה.

ביצוע אסטרטגיית מכירות B2B מצליחה, יכולה להיות משימה מורכבת. האמת היא שזאת תמיד הייתה משימה מורכבת, עוד לפני ימי האינטרנט, כשאנשי מכירות שלטו במידה רבה בתהליך הקנייה.

אבל היום תהליכי מכירות מורכבים עוד יותר. הקונים כבר פחות סומכים על אנשי מכירות למידע ראשוני על המוצרים והשירותים של החברה שהם רוצים לקנות ממנה. הטכנולוגיה הקלה על הקונים להימנע מתקשורת עם נציגי מכירות.

אז איך אנשי המכירות של היום מסתגלים לדינמיקה החדשה?

מה נדרש כדי לפרוץ את הרעש המתמיד שלקוחות פוטנציאליים מופגזים בו בכל יום בצורה של מיילים, מודעות ופוסטים ברשתות החברתיות?

חלק גדול מאסטרטגיית מכירות B2B מצליחה היום הוא לבזבז פחות זמן בניסיון למכור לידים, ויותר זמן ללמוד עליהם ועל הבעיות שלהם תחילה. על מנת לעקוב אחר כל המידע שאתם אוספים, חשוב שתהיה לכם מערכת CRM חזקה.

איך מערכת CRM עוזרת למכירות B2B?

בעבר, תהליכי מכירות ו-CRM התבצעו באמצעות שמירת פרטי קשר בסיסיים במאגר, אודות לידים. אבל כיום, ללידים עשויים להיות תריסר או יותר אינטראקציות עם חברה לפני ביצוע שיחת מכירות "רשמית".

יש לעקוב אחר כל תהליכי התקשורת האלו, לתעד ולנתח את הסיכוי הטוב ביותר להצלחה. שיווק בפלטפורמות אוטומציה מפיק מידע מפורט על אינטראקציה של מבקרים עם חברה, בכלל מגוון מאמצי השיווק שלה.

מערכת CRM של חברת Mybusiness CRM מסתגלת למציאות חדשה זו ומציעה מגוון תכונות המאפשרות לנציגי המכירות ליישם אסטרטגיית מכירות B2B מודרנית.

לדוגמא:

מערכת CRM יכולה לעקוב אחר החשבונות השונים של הלקוח הפוטנציאלי ברשתות החברתיות, מה שמאפשר לצוות השיווק וגם לצוות המכירות ללמוד את הרגלי הקנייה של הלקוחות ולקיים איתם אינטראקציה בערוצים המועדפים עליהם.

פלטפורמות אוטומציה לשיווק משתלבות לרוב עם מערכת CRM ישירות, ומעבירות נתונים חשובים למערכת, שיכולים להציג למשתמשים את כל ההיסטוריה של הלקוח הפוטנציאלי, החל מהביקור הראשון שלו.

בסופו של דבר, הוספת אינטליגנציה מלאכותית למערכת CRM, מקלה מאוד על המשתמשים לעבד, לנתח ולפעול על הררי הנתונים שנאספים.

אבל הנה מה שנהדר במערכת CRM

כאשר יחסי הכוחות עוברים לרוב לקונים, והתמונה המלאה של הרגלי הקניה של כל לקוח פוטנציאלי וקיים פרושה בפני אנשי המכירות והשיווק, כבר אין שום "שטחים אפורים" הנוגעים ללקוחות. כלומר, אפשר למכור להם בדיוק את מה שהם צריכים.

מסיבה זו בלבד, חשוב שאסטרטגיית המכירות של B2B של כל עסק תהיה מכוונת היטב ותמיד תפגע בדיוק במטרה. אנשי מכירות צריכים לנצל כל יתרון שהם יכולים, על מנת להתמודד עם נוף עסקי צפוף יותר ויותר, מה שמגביר עוד יותר את הצורך בהתקנת מערכת CRM בעסק, שנותנת את הכלים הנכונים להגברת הרווחים בעסק.

מאמרים נוספים

grad1
Businessman pressing button on touch screen interface and select CRM. busines concept.

עשו מהפכה בעסק שלכם עם מערכת My Business CRM

העסק צומח ועבודה עם אקסלים כבר לא מספיקה? אתם מחפשים איך לייעל את הפעילות העסקית שלכם, להגדיל את ההכנסות ולשפר את קשר...
grad1
טיפים-לכתיבת-פרומט-01

פרומט מערכת לסוכן AI: עקרונות, טכניקות ודוגמאות לשירות לקוחות, תמיכה ומכירות

פרומט מערכת (system prompt) הוא מקבץ הוראות והנחיות הניתנות למודל שפה בתחילת השיחה, המגדירות את תפקידו, אופיו וכללי ה...
grad1
כיצד-פועל-הצאטבוט1

כיצד פועל צ'אטבוט ה- AI שלנו: הסבר טכני בגובה העיניים

צ'אטבוטים מבוססי בינה מלאכותית (AI) הפכו לכלי מרכזי בשיפור שירות הלקוחות והנגשת מידע בצורה מהירה ויעילה. במיוחד בפלטפ...
grad1
איך-לעבוד-נכון01

איך לעבוד נכון עם צ'אטבוט AI

עסקים רבים מאמצים כיום צ'אטבוטים מבוססי AI (בינה מלאכותית) כערוץ תקשורת עם לקוחותיהם – במיוחד בפלטפורמות כמו WhatsApp...
grad1
צאטבוט-מבוסס-CRM_01

היתרונות של שילוב צ'אטבוט במערכת CRM

מערכת CRM היא תוכנה לניהול קשרי לקוחות. היא משמשת כמרכז מידע אחד לכל אינטראקציה עם הלקוח – מפרטי ההתקשרות, דרך היסטור...
grad1
צאטבוטים-בוואטסאפ01

למה כולם עוברים לצ'אטבוטים בוואטסאפ

עסקים בכל העולם – ובפרט בישראל – מגלים שוואטסאפ אינה רק אפליקציית הודעות בין חברים, אלא פלטפורמה עסקית חזקה לתקשורת ע...
grad1
סוגים-שונים01

סוגים שונים של צ'אטבוטים – ואיך לבחור את המתאים לעסק

צ'אטבוטים הפכו בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מחוויית השירות והתקשורת של עסקים עם לקוחותיהם. למעשה, מחקרים מראים כי רו...