ביצוע אסטרטגיית מכירות B2B מצליחה, יכולה להיות משימה מורכבת. האמת היא שזאת תמיד הייתה משימה מורכבת, עוד לפני ימי האינטרנט, כשאנשי מכירות שלטו במידה רבה בתהליך הקנייה.
אבל היום תהליכי מכירות מורכבים עוד יותר. הקונים כבר פחות סומכים על אנשי מכירות למידע ראשוני על המוצרים והשירותים של החברה שהם רוצים לקנות ממנה. הטכנולוגיה הקלה על הקונים להימנע מתקשורת עם נציגי מכירות.
אז איך אנשי המכירות של היום מסתגלים לדינמיקה החדשה?
מה נדרש כדי לפרוץ את הרעש המתמיד שלקוחות פוטנציאליים מופגזים בו בכל יום בצורה של מיילים, מודעות ופוסטים ברשתות החברתיות?
חלק גדול מאסטרטגיית מכירות B2B מצליחה היום הוא לבזבז פחות זמן בניסיון למכור לידים, ויותר זמן ללמוד עליהם ועל הבעיות שלהם תחילה. על מנת לעקוב אחר כל המידע שאתם אוספים, חשוב שתהיה לכם מערכת CRM חזקה.
איך מערכת CRM עוזרת למכירות B2B?
בעבר, תהליכי מכירות ו-CRM התבצעו באמצעות שמירת פרטי קשר בסיסיים במאגר, אודות לידים. אבל כיום, ללידים עשויים להיות תריסר או יותר אינטראקציות עם חברה לפני ביצוע שיחת מכירות "רשמית".
יש לעקוב אחר כל תהליכי התקשורת האלו, לתעד ולנתח את הסיכוי הטוב ביותר להצלחה. שיווק בפלטפורמות אוטומציה מפיק מידע מפורט על אינטראקציה של מבקרים עם חברה, בכלל מגוון מאמצי השיווק שלה.
מערכת CRM של חברת Mybusiness CRM מסתגלת למציאות חדשה זו ומציעה מגוון תכונות המאפשרות לנציגי המכירות ליישם אסטרטגיית מכירות B2B מודרנית.
לדוגמא:
מערכת CRM יכולה לעקוב אחר החשבונות השונים של הלקוח הפוטנציאלי ברשתות החברתיות, מה שמאפשר לצוות השיווק וגם לצוות המכירות ללמוד את הרגלי הקנייה של הלקוחות ולקיים איתם אינטראקציה בערוצים המועדפים עליהם.
פלטפורמות אוטומציה לשיווק משתלבות לרוב עם מערכת CRM ישירות, ומעבירות נתונים חשובים למערכת, שיכולים להציג למשתמשים את כל ההיסטוריה של הלקוח הפוטנציאלי, החל מהביקור הראשון שלו.
בסופו של דבר, הוספת אינטליגנציה מלאכותית למערכת CRM, מקלה מאוד על המשתמשים לעבד, לנתח ולפעול על הררי הנתונים שנאספים.
אבל הנה מה שנהדר במערכת CRM
כאשר יחסי הכוחות עוברים לרוב לקונים, והתמונה המלאה של הרגלי הקניה של כל לקוח פוטנציאלי וקיים פרושה בפני אנשי המכירות והשיווק, כבר אין שום "שטחים אפורים" הנוגעים ללקוחות. כלומר, אפשר למכור להם בדיוק את מה שהם צריכים.
מסיבה זו בלבד, חשוב שאסטרטגיית המכירות של B2B של כל עסק תהיה מכוונת היטב ותמיד תפגע בדיוק במטרה. אנשי מכירות צריכים לנצל כל יתרון שהם יכולים, על מנת להתמודד עם נוף עסקי צפוף יותר ויותר, מה שמגביר עוד יותר את הצורך בהתקנת מערכת CRM בעסק, שנותנת את הכלים הנכונים להגברת הרווחים בעסק.