המקור של מערכת CRM

המקור של מערכת CRM הוא בתחילת שנות השבעים, כשלעסקים היה צורך בדגש על מערכת יחסים יעילה עם לקוחות

מקור של מערכת CRM הוא בתחילת שנות השבעים, כשלעסקים היה צורך בדגש על מערכת יחסים יעילה עם לקוחות, במקום דגש על ייצור מוצרים. המערכת נוצרה בשל התפיסה הנלהבת הזו.

העסק האמיתי של כל חברה הוא ליצור לקוחות ולהחזיק אותם. בעבר, כל עסקה תועדה על הנייר והייתה תלויה ברצון הטוב של העובדים למניעת מכשולים בשימור הלקוחות. אנשים נהגו לעבוד קשה בשימור לקוחות על ידי הצגת מוצרים חדשים עם שירותים מדהימים; הם היו מוכנים לעבוד שעות נוספות על מנת למצוא יותר ויותר לקוחות לצורך הגדלת העסקים. 

נכון שמצב זה הוביל לשביעות רצון הלקוחות ונאמנותם במידה מסוימת, אך בסופו של יום, העסקים לא התנהלו בצורה חלקה. בעבר, העסקים היו די קלים כיוון שהיה מדובר בעסקאות של אחד לאחר ללא כל תהליך ספציפי. אך עם הזמן, עקב מורכבות העסקים, בעלי עסקים מצאו את עצמם בהתנהלות בעייתית. 

במקום להתמקד בעשיית עסקים, מתמקדים ביצירת קשרים יעילים עם לקוחות

עם היווצרות אסטרטגיות וטכנולוגיות חדשות בשוק העולמי, ורמת ענק של תחרות בעסקים, היה צורך לשנות את הגישה לפרואקטיבית ולא לתגובתית. המקור של מערכת CRM התגלה כפתרון מעולה לכל הספקים והלקוחות בשל יתרונותיה. ניהול קשרי לקוחות הגיע כתהליך שעסק במערכות יחסים עם לקוחות, להצלחת עסקאות.

במקור, ניהול קשרי לקוחות התבסס על שלושה עקרונות עיקריים; הגנה על הלקוחות הנוכחיים, טיפוח לקוחות חדשים ושיפור שווי הנכסים של כל הלקוחות. עם כניסת מערכת CRM ששולבה עם תוכנות וטכנולוגיות מתקדמות, נקודת המבט העסקית השתנתה לחלוטין. 

שיפור שביעות הרצון של הלקוחות בפחות עלויות

מערכת CRM התגלתה בסופו של דבר כמורכבת ממלאי מידע מלא בחברה המוצגת בצורה גופנית על מנת להגדיל את הרווח העסקי ולשפר את שביעות הרצון והנאמנות של הלקוחות, ובאותה מידה להקטין את העלות וההשקעה העסקית. התפתחות המערכת כגישה אסטרטגית היא תוצאה של כמה מהפרספקטיבות החשובות הבאות:

  • האמונה שלקוחו הם הנכסים האמיתיים ולא רק האנשים בקהל.
  • פירוט מלא של כל עסקה.
  • שימוש נרחב בתוכנות וטכנולוגיות לשמירה על מידע שימושי ללא עבודה ידנית.
  • מימוש היתרונות של השימוש במידע באופן יזום במקום באופן ריאקטיבי.
  • שינוי התפיסה העסקית.
  • גישה שמתרכזת יותר בערכי הלקוח במקום באופן בו המוצר מועבר ללקוח.
  • גישה של התמקדות בשביעות רצון ונאמנות הלקוחות במקום במיקוד שביעות רצון עצמית ורווחיות.
  • ההכרה שהמגמות המסורתיות של שיווק ומכירות הולכות ונמוגות בתרחישים הכלכליים הנוכחיים.

גישות אלו עזרו רבות בבנייתן של מערכות ה-CRM המודרניות, ולחברת MybusinessCRM יש מערכות מוגדרות ומתוחכמות הנמצאות תמיד בתהליך שיפור.

אז למה חשוב שתהיה לכם מערכת CRM בעסק?

בעולם המסחרי של היום, התנהלות של התמודדות עם לקוחות קיימים ועסקים משגשגים על ידי הכנסת לקוחות רבים יותר, מתאפשרת באמצעות התקנת מערכת CRM שבהחלט יכולה לשפר את ההתנהלות העסקית ולסייע בשיטות החדשות של שיווק ועסקים בצורה יעילה. 

מכאן שבעידן העסקי יש להמליץ לכל ארגון להתקין מערכת CRM שתתמודד עם כל הצרכים העסקיים.

מאמרים נוספים

עשו מהפכה בעסק שלכם עם מערכת My Business CRM

העסק צומח ועבודה עם אקסלים כבר לא מספיקה? אתם מחפשים איך לייעל את הפעילות העסקית שלכם, להגדיל את ההכנסות ולשפר את קשר...

למה צריך אפליקציית CRM לעסק?

מה אם נגיד לכם שאתם מרחק של לחיצת כפתור אחד מביצוע סנכרון בין היומן של גוגל ויומן המערכת שלכם? הכנו לכם מדריך מקוצר ש...
אפיון מערכת crm

על איפיון ופיתוח מערכות CRM

מה אם נגיד לכם שאתם מרחק של לחיצת כפתור אחד מביצוע סנכרון בין היומן של גוגל ויומן המערכת שלכם? הכנו לכם מדריך מקוצר ש...
Call center

סנכרון יומן גוגל

מה אם נגיד לכם שאתם מרחק של לחיצת כפתור אחד מביצוע סנכרון בין היומן של גוגל ויומן המערכת שלכם? הכנו לכם מדריך מקוצר ש...
מערכת לניהול קמפיינים

מערכת לניהול קמפיינים

ניהול קמפיין טוב ויעיל, זו דרך בדוקה להגיע ללידים רלוונטים המובילים להמרות. בזכות מערכת My Business CRM תוכלו לקבל מע...
crm בעברית

מערכת crm בעברית

במציאות המהירה והדינאמית של עולם העסקים המודרני, שמירה על קשר חזק ורציף עם לקוחות זו משימה מאתגרת ובעלת חשיבות עליונה...

מערכת לניהול מכירות

מערכת לניהול מכירות בית העסק שלכם – כדי להוביל את העסק קדימה ניהול מערך המכירות של עסק, המושתת בדיוק על כך, הוא עניי...