תוכנה לניהול עסק, או תוכנת קשרי לקוחות, היא מערכת המתאימה לניהול האינטראקציות של החברה עם לקוחות בעבר, בהווה ובעתיד. תוכנה זו משלבת את כל ההתנהלות העסקית מבחינת הנהלת חשבונות, משאבי אנוש, שיווק ומכירות, עם כל מחזור קשרי הלקוחות, על ידי אוטומציה של שירות לקוחות ותמיכה טכנית.
וזה לא הכול. תוכנה לניהול עסק מנהלת את האינטראקציות של המשרד מבחינת התקשורת בין העובדים להנהלה ולהיפך, התקשורת הפנימית בין העובדים, והתקשורת של הארגון עם לקוחותיהם לאורך כל מחזור החיים של ניהול העסק, החל מהקצאת משימות וביצוען, ועד לשיחות מכירה, טיפול בלידים, ושימור לקוחות, בין גורמים אחרים.
התנהלות זו מנתחת באופן ביקורתי את המושג תוכנה לניהול עסק ותוכנת CRM, מנקודות מבט רבות.
משמעות תוכנה לניהול עסק
תוכנה לניהול עסק הופכת את הארגון לדיגיטלי על ידי תיעוד כל משימה ומעקב אחריה עד להשלמתה. השימוש ב-IT ותוכנה לאוטומציה של ההתנהלות העסקית, כמו גם ניהול הלקוחות המשופר באמצעות גישה הוליסטית במקום גישה חלקית, הם שהופכים את התוכנה למשמעותית במיוחד.
עולם העסקים והבסיס הצרכנים משתמשים ב-IT באופן נרחב, ולא ניתן להפריז בחשיבותה של מערכת CRM. יתר על כן, התוכנה מניבה תשואות מערכתיות לעסקים, שכן היא מגבירה את בסיס הלקוחות מבחינה כמותית, ומכניסה יעילות איכותית לתהליך קשרי הלקוחות.
יתרונות תוכנה לניהול עסק
ישנם יתרונות רבים של הטמעת תוכנה לניהול עסק בארגון, והם כוללים התנהלות עסקית משופרת, מערכת הנהלת חשבונות מדויקת, התנהלות טובה יותר במחלקת משאבי אנוש, ושיפור אסטרטגיות השיווק והמכירות לרכישת להשגת יותר לקוחות, כולל שימור לקוחות ושיפור הנראות העסקית של הארגון מול לקוחות חדשים, כולל פניה ללקוחות ותיקים לצור חידוש הקשר.
הנקודה החשובה שיש לציין לגבי תוכנה לניהול עסק היא שהיא מציגה סינרגיות בכל מחזור קשרי הלקוחות, המובילה ליעילות ופרודוקטיביות של העובדים.
יתרה מזאת, מכיוון שמערכת CRM מייצרת אוטומציה של פונקציות עסקיות שונות, יחד עם שילוב מחזור חיי קשרי הלקוחות כולו, ניתן לנהל בקלות וביעילות מערכי החזרת לקוחות ותיקים, לתת שירות משופר ללקוחות קיימים, ולהציע ללקוחות חדשים בדיוק את מה שהם מחפשים.
שיפור תהליכים ארגוניים
עבודה על תוכנה לניהול עסק שממוקמת בענן, מאפשרת אוטומציה כוללת של הארגון, מבחינת כל הפונקציות והתהליכים שארגונים רבים מממשים, מסייעת לתהליכים יעילים ומשופרים של קבלת החלטות.
התנהלות זו מובילה להעצמת תהליכים עסקיים והשגת נראות משופרת של הארגון על ידי היכולת של ההנהלה והעובדים להבין את הנתונים לגבי תהליכים שונים בארגון, כולל כל המידע המשמעותי, בתמונה מלאה אחת, שנגישה מכל מקום.
כמה מסקנות לסיום
תוכנה לניהול עסק הכרחית לעסקים שמבקשים לשפר ולייעל תהליכים ארגוניים ולהצטיין בקטגוריות שביעות רצון הלקוחות.
השגת מטרות אלו אפשרית עם השימוש בתוכנת Mybusiness, שמאפשרת לשלב את ההתנהלות הפנימית העסקית של החברה בכל המחלקות, כולל תכתובות דואר אלקטרוני, שכירת עובדים וניהולם, שיפור העבודה במחלקת הנהלת החשבונות, וכמובן שדרוג ניכר של מערך המחירות של הארגון.