מהי מערכת ניהול לקוחות?

מערכת ניהול לקוחות היא תוכנת CRM שמתעדת את הקשרים בין הארגון לבין הלקוחות שלו, כדי להסיק מסקנות לגבי המשך ההתנהלות העסקית, תוך חתירה לשיפור תמידי.

מונח CRM, ה'R' פירושה קשרים. אבל תמיד יש עמימות להבנת המשמעות בפועל של מערכת יחסים זו קשר בין ספק ללקוח אינו קשר אישי או יחסים של עסקה חד פעמית; לדוגמא, קניית מקרר מחנות חשמל לא תיקרא מערכת יחסים.

מערכת ניהול לקוחות היא תוכנת CRM שמתעדת את הקשרים בין הארגון לבין הלקוחות שלו, כדי להסיק מסקנות לגבי המשך ההתנהלות העסקית, תוך חתירה לשיפור תמידי.

עוד דוגמא לקשרים עסקיים

שתיית כוס קפה חד פעמית בבית קפה אין פירושה קשר של הלקוח עם הנהלת בית הקפה. אבל אם הלקוח חוזר לבית הקפה ומזמין שוב את אותו הקפה, מכיוון שהוא אוהב את הסביבה והטעם או את שיטת הכנת הקפה, ואז הוא חוזר למקום שוב ושוב, זוהי מערכת יחסים.

יחסים עסקיים הם תמיד הדדיים ולכן חשוב הן לארגון והן ללקוחות לדבוק בהנחיות המשותפות להשגת יחסים טובים יותר זה עם זה.  

יש הרבה גורמים מעורבים בהתנהלות זו כמו עלויות, מאמצים לשיפור אסטרטגיות השיווק והמכירות, והשקעת זמן בחתירה לפיתוח מערכות היחסים בין שני הצדדים, ותוצאה משביעת רצון של כל הגורמים האלה אפשרית עם מערכת ניהול לקוחות שמתעדת את מאפייני ההתקשרויות של הלקוחות עם הארגון. 

מערכת כזו תאפשר להנהלת בית הקפה להבין אילו סוגי קפה נמכרים הכי הרבה, ואילו סוגי קפה או מנות אחרות בתפריט אינם מעניינים את רוב הלקוחות. זוהי גישה של ניתוח מקיף של האסטרטגיות העסקיות שעובדות, וזניחת אלו שאינן מניבות תוצאות טובות. 

היתרונות של מערכת ניהול לקוחות כפתרונות עסקיים

ישנם יתרונות רבים להתקנת מערכת ניהול לקוחות בעסק. הם כוללים אוטומציה של תהליכי המכירה והשיווק בעסק. וזה לא הכול. על ידי התקנת מערכת CRM של חברת Mybusiness, עסקים יכולים לשלב את המשימות השגרתיות והניהוליות שלהם הקשורות להתקשרות עם הלקוחות, ניהול הקשרים עם הלקוחות, יצירת אסטרטגיות למכירות מקדימות, כמו גם מעקב אחר המכירות שהובילו ללקוחות חוזרים. 

מערכת ניהול לקוחות מטפלת בהיבטים אלו, כך שעסקים יכולים להפיק תועלת מקישורים של פעילויות מכירות ושיווק, אשר יפחיתו במידה ניכרת את כמות העבודה הידנית והתהליכים הידניים הנדרשים בשיטות אחרות. 

וזה עוד לא הכול

התקנת מערכת ניהול לקוחות יכולה להוביל ליעילות בתהליכים הארגוניים השונים המקושרים זה לזה., ופתרונות CRM שמוצעים על ידי חברת Mybusiness מוסיפים ערך גם על ידי בינה עסקית וכריית נתונים של מאגר הלקוחות שנקרא גם אחסנת נתונים. 

כל אלה הם היתרונות הרגילים של פתרונות CRM. היתרונות המשמעותיים הם שהמערכת קלה להתקנה ושימוש, וניתנת לגישה של כל עובד בחברה, מכל מקום, כך שכל אחד יכול, בכל רגע, להיכנס למערכת ולהבין את התמונה המלאה של ההתנהלות מול הלקוחות, כך שלא יתבצעו פעולות כפולות או טעויות. 

כלומר, האינטגרציה והאוטומציה בהחלט יובילו להתנהלות יעילה וטובה יותר, כמו גם לעלייה בפריון העבודה וסינרגיה בין התהליכים השונים.

מאמרים נוספים

grad1
Businessman pressing button on touch screen interface and select CRM. busines concept.

עשו מהפכה בעסק שלכם עם מערכת My Business CRM

העסק צומח ועבודה עם אקסלים כבר לא מספיקה? אתם מחפשים איך לייעל את הפעילות העסקית שלכם, להגדיל את ההכנסות ולשפר את קשר...
grad1
טיפים-לכתיבת-פרומט-01

פרומט מערכת לסוכן AI: עקרונות, טכניקות ודוגמאות לשירות לקוחות, תמיכה ומכירות

פרומט מערכת (system prompt) הוא מקבץ הוראות והנחיות הניתנות למודל שפה בתחילת השיחה, המגדירות את תפקידו, אופיו וכללי ה...
grad1
כיצד-פועל-הצאטבוט1

כיצד פועל צ'אטבוט ה- AI שלנו: הסבר טכני בגובה העיניים

צ'אטבוטים מבוססי בינה מלאכותית (AI) הפכו לכלי מרכזי בשיפור שירות הלקוחות והנגשת מידע בצורה מהירה ויעילה. במיוחד בפלטפ...
grad1
איך-לעבוד-נכון01

איך לעבוד נכון עם צ'אטבוט AI

עסקים רבים מאמצים כיום צ'אטבוטים מבוססי AI (בינה מלאכותית) כערוץ תקשורת עם לקוחותיהם – במיוחד בפלטפורמות כמו WhatsApp...
grad1
צאטבוט-מבוסס-CRM_01

היתרונות של שילוב צ'אטבוט במערכת CRM

מערכת CRM היא תוכנה לניהול קשרי לקוחות. היא משמשת כמרכז מידע אחד לכל אינטראקציה עם הלקוח – מפרטי ההתקשרות, דרך היסטור...
grad1
צאטבוטים-בוואטסאפ01

למה כולם עוברים לצ'אטבוטים בוואטסאפ

עסקים בכל העולם – ובפרט בישראל – מגלים שוואטסאפ אינה רק אפליקציית הודעות בין חברים, אלא פלטפורמה עסקית חזקה לתקשורת ע...
grad1
סוגים-שונים01

סוגים שונים של צ'אטבוטים – ואיך לבחור את המתאים לעסק

צ'אטבוטים הפכו בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מחוויית השירות והתקשורת של עסקים עם לקוחותיהם. למעשה, מחקרים מראים כי רו...