מונח CRM, ה'R' פירושה קשרים. אבל תמיד יש עמימות להבנת המשמעות בפועל של מערכת יחסים זו קשר בין ספק ללקוח אינו קשר אישי או יחסים של עסקה חד פעמית; לדוגמא, קניית מקרר מחנות חשמל לא תיקרא מערכת יחסים.
מערכת ניהול לקוחות היא תוכנת CRM שמתעדת את הקשרים בין הארגון לבין הלקוחות שלו, כדי להסיק מסקנות לגבי המשך ההתנהלות העסקית, תוך חתירה לשיפור תמידי.
עוד דוגמא לקשרים עסקיים
שתיית כוס קפה חד פעמית בבית קפה אין פירושה קשר של הלקוח עם הנהלת בית הקפה. אבל אם הלקוח חוזר לבית הקפה ומזמין שוב את אותו הקפה, מכיוון שהוא אוהב את הסביבה והטעם או את שיטת הכנת הקפה, ואז הוא חוזר למקום שוב ושוב, זוהי מערכת יחסים.
יחסים עסקיים הם תמיד הדדיים ולכן חשוב הן לארגון והן ללקוחות לדבוק בהנחיות המשותפות להשגת יחסים טובים יותר זה עם זה.
יש הרבה גורמים מעורבים בהתנהלות זו כמו עלויות, מאמצים לשיפור אסטרטגיות השיווק והמכירות, והשקעת זמן בחתירה לפיתוח מערכות היחסים בין שני הצדדים, ותוצאה משביעת רצון של כל הגורמים האלה אפשרית עם מערכת ניהול לקוחות שמתעדת את מאפייני ההתקשרויות של הלקוחות עם הארגון.
מערכת כזו תאפשר להנהלת בית הקפה להבין אילו סוגי קפה נמכרים הכי הרבה, ואילו סוגי קפה או מנות אחרות בתפריט אינם מעניינים את רוב הלקוחות. זוהי גישה של ניתוח מקיף של האסטרטגיות העסקיות שעובדות, וזניחת אלו שאינן מניבות תוצאות טובות.
היתרונות של מערכת ניהול לקוחות כפתרונות עסקיים
ישנם יתרונות רבים להתקנת מערכת ניהול לקוחות בעסק. הם כוללים אוטומציה של תהליכי המכירה והשיווק בעסק. וזה לא הכול. על ידי התקנת מערכת CRM של חברת Mybusiness, עסקים יכולים לשלב את המשימות השגרתיות והניהוליות שלהם הקשורות להתקשרות עם הלקוחות, ניהול הקשרים עם הלקוחות, יצירת אסטרטגיות למכירות מקדימות, כמו גם מעקב אחר המכירות שהובילו ללקוחות חוזרים.
מערכת ניהול לקוחות מטפלת בהיבטים אלו, כך שעסקים יכולים להפיק תועלת מקישורים של פעילויות מכירות ושיווק, אשר יפחיתו במידה ניכרת את כמות העבודה הידנית והתהליכים הידניים הנדרשים בשיטות אחרות.
וזה עוד לא הכול
התקנת מערכת ניהול לקוחות יכולה להוביל ליעילות בתהליכים הארגוניים השונים המקושרים זה לזה., ופתרונות CRM שמוצעים על ידי חברת Mybusiness מוסיפים ערך גם על ידי בינה עסקית וכריית נתונים של מאגר הלקוחות שנקרא גם אחסנת נתונים.
כל אלה הם היתרונות הרגילים של פתרונות CRM. היתרונות המשמעותיים הם שהמערכת קלה להתקנה ושימוש, וניתנת לגישה של כל עובד בחברה, מכל מקום, כך שכל אחד יכול, בכל רגע, להיכנס למערכת ולהבין את התמונה המלאה של ההתנהלות מול הלקוחות, כך שלא יתבצעו פעולות כפולות או טעויות.
כלומר, האינטגרציה והאוטומציה בהחלט יובילו להתנהלות יעילה וטובה יותר, כמו גם לעלייה בפריון העבודה וסינרגיה בין התהליכים השונים.