תוכנת CRM – מה זה ולמה כל עסק חייב מערכת כזו?
כשיפעת החליטה להפוך את עסק הפיצרייה המשפחתי של הוריה לעסק עם מספר סניפים ברחבי הארץ, היא הבינה שעליה לבצע מספר שינויים בעיקר ברמת הניהול. יפעת הבינה שהיחס והשירותיות שהלקוחות יקבלו הן פנים אל פנים, הן בשיחת הטלפון והן באמצעות ההזמנות אונליין יקבעו את מידת ההצלחה של חלומה החדש. בזכות מערכת CRM מתקדמת, יפעת הצליחה להעביר את ספר הטלפונים, המחברות, האקסלים והשרטוטים למקום אחד ומסודר שהעניק לה, למשפחתה ולעסק שלה קרקע פוריה בדרך החדשה.
במדריך הבא נסביר מה היא תוכנת CRM וכיצד היא מהווה מפתח להצלחת העסק שלכם. בנוסף, נדגיש נקודות וטיפים שחשוב להכיר בעת בחינת ובחירת מערכת.
מה זה תוכנת CRM
מערכת CRM היא מערכת ניהול קשרי לקוחות שנועדה להקל ולשדרג את האופן שבו עסקים מנהלים את כלל הקשרים עם הלקוחות שלהם. המערכת מרכזת במקום אחד ויחיד את כלל המידע, הפעולות וההחלטות אשר מתקבלות עבור כל לקוח.
תוכנת CRM מומלצת היא כזו שמשלבת מגוון תכונות חיוניות לניהול יעיל של קשרי לקוחות. בשוק קיימות מגוון תוכנות CRM מומלצות המציעות פתרונות מקיפים לניהול מחזור החיים המלא של הלקוח, החל משלב הליד ועד לשימור הלקוח לטווח ארוך. תוכנות CRM אלה כוללות בדרך כלל ממשק ידידותי למשתמש, יכולות אוטומציה מתקדמות, אינטגרציה עם מערכות אחרות בארגון, ממשקי דוחות לבקרה ואפשרויות התאמה אישית לצרכי העסק הספציפיים.
.
.
על מנת להבין לעומק כיצד מורכב CRM יש לפרקו למספר חלקים:
שיווק ואיסוף הלידים
מערכת CRM מסייעת לעסקים עוד משלב השיווק ואיסוף הלידים. במסגרת שלב זה המערכת תדע להסתנכרן עם מערכות שיווק שונות כדוגמת פייסבוק, גוגל, דוא"ל, אסמסים ושיחות מכירה ולהציג במערכת את כלל המידע הרלוונטי. בדרך זו, עסקים יודעים מהיכן התקבל כל ליד, מתי ואף כמה הליד עלה לו.
ניהול הלידים
לאחר שהמערכת מעדכנת אילו לידים חדשים נכנסו, ניתן לעבור לשלב ניהול הלידים ולבצע פעולות נדרשות. כך למשל ניתן להגדיר באופן ידני או אוטומטי האם הליד נחשב לליד "קר" או "חם", האם התקיימה שיחת מכירה, האם הליד ענה לטלפון, מתי דרושה שיחת המשך ועוד.
ניהול לקוחות
עסק יעיל צריך לדעת להתייחס לכל לקוח באופן אישי בהתאם לוותק שלו, למאפיינים ולצרכים הייחודיים שלו, וזוהי אחת מהמטרות העיקריות של מערכת CRM טובה. מערכת CRM היא תוכנה לניהול לקוחות אשר תדע להציג ממתי הלקוח נמצא איתכם, כמה הוא משלם לכם, אילו פעולות ושיחות התקיימו איתו, מתי עליו לשלם והאם יש מידע נוסף שיש להשלים לגביו. המערכת מאפשרת לעסקים לנהל מערכת יחסים עם הלקוח על ידי תיעוד כל האינטראקציות עם הלקוחות, לעקוב אחר היסטוריית הרכישות, ולזהות הזדמנויות למכירות נוספות או שדרוגים.
דוחות והסקת מסקנות
מלבד הערך הרב הגלום בניהול הלידים והלקוחות, למערכת CRM יש חלק חשוב נוסף והוא שיפור לעתיד. בעזרת מערכת הפקת דוחות, תוכלו להסיק מסקנות רבות ערך אודות העסק שלכם. מסקנות כדוגמת שווי הלקוחות שלכם, תפקוד העובדים שלכם, ערוצי שיווק שמכניסים כסף, ערוצי שיווק שדורשים אבחון ועוד.
אבטחת מידע יקר ערך
כל המידע שצוין עד עתה הוא בעל ערך רב. המידע הזה הינו מידע פרטי ואישי שעליו להיות מאובטח בצורה הטובה ביותר. אחד החלקים החשובים במערכת CRM הינו שכבת האבטחה. מערכת CRM מאובטחת תאפשר לכם להיות רגועים, כי המידע נשמר בצורה בטוחה כך שהוא לא יאבד לכם מסיבה זו או אחרת. בניגוד לספרי טלפונים ואקסלים שעשויים להמחק בשל "טעות אנוש", מערכות CRM יודעות לגבות מידע ומודאות כי אף אדם מלבד אלו הרשאים לכך, יחשף למידע יקר הערך הזה.
מערכת CRM היא כלי חיוני לכל עסק המעוניין לשפר את יחסיו עם לקוחותיו ולהגדיל את המכירות. בחירת תוכנת CRM מומלצת יכולה להוביל לשיפור משמעותי בתהליכי העבודה, בשביעות רצון הלקוחות ובתוצאות העסקיות.
אל תשאירו את העסק שלכם מאחור – צרו איתנו קשר עוד היום כדי לגלות כיצד מערכת ה- CRMהה-נו מטרות העיקריותלרצונות שלו.בהתאם לותק שלו, לצרכים שלו ולרצונות שלו. המתקדמת שלנו יכולה לקחת את העסק שלכם לשלב הבא. אנחנו, ב- MyBusiness, נאפיין ביחד אתכם את הצרכים המדוייקים והנכונים עבורכם, ונגיע לבחירה הטובה ביותר עבור העסק שלכם. אנו זמינים עבורכם לכל שאלה או התייעצות בטלפון 077-6049599 או במייל support@mybusiness-crm.com. לפרטים נוספים לחצו כאן.