השימוש במערכות ממוחשבות גדל במהירות ומאפשר לצוותי מכירות לצאת לשטח, לפגוש לקוחות פוטנציאליים, ולתעד ולנהל את כל הנתונים בקלות, במהירות ובצורה מאורגנת שמאפשרת להבין את התמונה המלאה של קשרי הלקוחות, בכל זמן, מכל מקום, ועל ידי כל העובדים בחברה.
במאמר זה נבחן את הגידול בשימוש במובייל בשנים האחרונות, השילוב שלו ככוח מכירות עם מערכת ניהול לקוחות, למה כדאי שתאמצו אסטרטגיית CRM בעסק שלכם וכיצד להתחיל לעבוד עם המערכת ולייעל את כל ההתנהלות העסקית שלכם.
מה זה CRM?
CRM, או מערכת ניהול לקוחות, היא כלי שמטרתו לאפשר גישה של צוות המכירות לנתוני לקוחות באמצעות תוכנה מבוססת אינטרנט. היתרון המרכזי בשימוש ב-CRM הוא לאפשר למחלקת המכירות שלכם לגשת לנתונים בזמן אמת כשהם נמצאים בשטח עם לקוחות פוטנציאליים.
ארגון ממוקד של כל נתוני הלקוחות ותיעוד התקשורת איתם היא שיטה לעשות עסקים באופן שמספק חוויית לקוח חיובית לפני המכירה ואחריה, על מנת להניע עסקים חוזרים, להשיג נאמנות לקוחות ולשפר את הרווחים. אבל חברה ממוקדת לקוחות היא יותר מחברה שמציעה שירות טוב.
אבל עד כמה חשוב לרכז את כל נתוני הלקוחות?
הרבה יותר מכפי שאנשי עסקים מאמינים. ארגון נתוני הלקוחות חשוב מאוד לשיפור הכלכלה העסקית, וביסוס תרבות דיגיטלית אמיתית בארגון. הקפדה על אסטרטגיה עסקית מצליחה ממוקדת לקוחות לא מתרחשת בן לילה.
אתם צריכים להתחיל איפשהו, עם מערכת ניהול לקוחות, שאינה מסתכמת רק במתן שירות לקוחות מעולה, אלא מציעה חוויה נהדרת שמשלבת מודעות, דרך תהליך הרכישה ולבסוף דרך תהליך הרכישה שלאחר הרכישה. זוהי אסטרטגיה שמבוססת על הצבת הלקוח בראש ובראשונה ביסוד העסק שלכם.
נתוני לקוחות שמציגים תמונה עסקית מלאה בכל רגע
כשאתם מציבים את הלקוח שלכם בלב העסק ומשלבים אותו עם מערכת ניהול קשרי לקוחות (CRM), אתם אוספים שפע של נתונים, מה שמאפשר לכם להציג תמונה מלאה של ההתנהלות העסקית עם הלקוח, ולאחר מכן ניתן להשתמש בנתונים על מנת לשפר את חווית הלקוח.
לדוגמא:
- ניתן להשתמש בנתוני לקוחות כדי להבין את התנהגות הקנייה, תחומי העניין והמעורבות.
- ניתן לזהות הזדמנויות ליצור מוצרים ושירותים ללקוחות הטובים ביותר שלכם.
- ניתן להשתמש בערך משך הזמן שבו הלקוח עושה איתכם עסקים כדי לפלח מאפיינים של מציאת לקוחות חדשים על סמך הלקוחות הוותיקים שלכם.
לא רק שהתמקדות בלקוח היא התנהלות הגיונית מבחינה עסקית, אלא שחברה ממוקדת לקוחות היא חברה רווחית.
מסקנות לסיום
המעבר לכיוון של ארגון ממוקד לקוחות אמיתי הוא מורכב וארוך כאחד, אך אל תדחו אותו מכיוון שאפילו השינויים הקטנים ביותר במדיניות ובתהליכים יכולים להוות יתרון משמעותי הן לעובד והן ללקוחות שלכם.
מערכת ניהול לקוחות חיונית לפיתוח הפוטנציאל האמיתי של ערך הלקוח. הכניסו את עצמכם תמיד לנעלי הלקוח ותוכלו למקסם את הערך שלו.