מערכת ניהול לקוחות היא הכלי להצלחה בטוחה. חברה בראשית דרכה אולי לא תעריך את העובדה כי עבודה המתנהלת על ידי מעקב נכון ויעיל מאפשרת הצלחה בטוחה. אבל כל דבר ועניין מתחיל מניצן קטן אחד ולקוח מביא לקוח. שירות איכותי ללקוח אחד הוא כרטיס הביקור של החברה. ומה קורה כאשר כמות הלקוחות גדלה? במקרה זה כבר עולה הצורך לחלוש על כמות מידע הרבה יותר גדולה. מוטב להתנהל בצורה נכונה כבר מראשית הדרך כדי לבנות בסיס איתן עבור חברה מקצוענית ומוצלחת בעלת הישגים נאים.
מהי מערכת ניהול לקוחות ?
מדובר על תוכנת ענן המספקת את כל הכלים עבור התנהלות נכונה מול הלקוחות מהרגע בו היא מאתרת אותם באתר הבית של החברה כלינק אופציונאלי לעסקה עתידית ועד לרגע בו היא מבצעת קמפיינים שיווקיים ושומרת על קשר קבוע ונכון עם הלקוחות.
כיצד הדבר מתנהל?
התוכנה עצמה קלה ונוחה להטמעה, היא לא דורשת חומרה או שרת ספציפי ולכן ניתן להיכנס אליה מכל צג מחשב. היא ידידותית ולכן אינה מאיימת גם על מי שאינו בקי בתחום המחשב. ביכולתה לפלח את הלקוחות שהיא שלפה מהאתר לקהלי יעד על מנת לספק את הקמפיין השיווקי הנכון להם. מערכת ניהול לקוחות מספקת שירות נכון ומהיר עבור הלקוח במינימום השקעה של החברה במקרה של חברות העוסקות במתן שירות. לדוגמה: חברות בתחום המיחשוב, חברות בתחום הרכב או מוקדים המספקים שירות עבור לקוחות. מה בדיוק קורה כאן? כל הפניות מוכנסות אל תהליכים מאורגנים ומסודרים, אף לקוח לא נשמט בטעות. היא מאפשרת תיאום בין כל גורמי מספקי השירות. התוכנה מאפשרת מתן שירות יעיל על ידי בנייה של כמה כללים המתבצעים באופן אוטומטי כמו לדוגמה משלוח הודעות טקסט אל הטלפון הנייד ומשלוח הודעות אל תיבות המייל האישי. חשוב לציין כי מדובר על לקוחות אשר השאירו את הפרטים שלהם באתר של החברה ומסכימים עבור שירות זה. מכאן והילך כל המידע נשלח אליהם על ידי מערכת הניהול האוטומטית. בדרך זו הלקוח נחשף למוצר או לשירות אשר רצה כמות מספקת של פעמים על מנת שיכיר ולבסוף גם ירכוש או יעשה שימוש בו.