מערכת MyBusiness CRM לסוכנויות ביטוח
בשונה מבעבר, חברות הביטוח של היום, מתמודדות עם אתגרים מורכבים של תחרות קשה, ומצב כלכלי לא פשוט, שמאטים את אפשרויות החדירה וההשפעה על שוק הלקוחות הפוטנציאליים, ומקשים על שימור הלקוחות הקיימים.
אחת הדרכים שיכולות לסייע לחברות הביטוח להתמודד עם קשיים אלו, היא מתן שירות ייחודי ללקוחותיהן, הבא לידי ביטוי ביחס אישי ושירות מעולה.
על מנת להשיג שירות ברמה אישית וקרובה, על חברות הביטוח להכיר את לקוחותיהן מקרוב ככל האפשר,
ולהתאים להם את המוצר והשירות הנכונים ביותר עבורם.
אחת השיטות המתקדמות לעשות זאת, היא באמצעות מערכת CRM דינאמית, דהיינו: מערכת לניהול קשרים ויחסים עם הלקוחות (Customer Relationship Management).
מה זה CRM?
מערכת CRM היא מונח כללי יחסית, הכולל מגוון שירותים המשמשים את הארגונים השונים המעוניינים לנהל ולחזק את מערכת היחסים שלהם עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים.
התוכנה מספקת אסטרטגיה שייעודה לצמצם עלויות ולהגדיל את יעילות ורווחיות הארגון באמצעות חיזוק נאמנות הלקוחות.
המטרה העיקרית של מערכת ה-CRM היא לשפר את חווית הלקוח, החל מהמפגש הראשון עם נציגי החברה, וכלה בניצול הזדמנויות מכירה.
בכדי לעשות זאת, המערכת כוללת אפשרות לאיסוף ואחסון מידע רלוונטי אודות הלקוחות, יחד עם כלים לניתוח התוצאות.
כמו כן, כל אינטראקציה עם הלקוח מתועדת וניתנת לשיתוף בין הגורמים המטפלים השונים, כך שנציגי החברה יכולים לקבל החלטות מושכלות בכל מקרה של תקשורת עם הלקוח.
הכירו את הלקוחות שלכם
חברות ביטוח רבות מחזיקות בקרבן מידע משמעותי אודות לקוחותיהן, הן מכירות את היסטוריית תביעות הביטוח שלהם ואת מצב החשבון,
הן יודעות מה הייתה תגובתם למבצעים מסוימים, מהו מצבם הבריאותי, ואילו תחביבים מסוימים להם.
למרות זאת, נדמה כי אין הם מכירים באמת את הלקוח שלהם, קל וחומר במקרים בהם חברות הביטוח עברו שינויים לוגיסטיים בתקופת ההיווסדות שלהן.
הפתרון: מערכת CRM לסוכנויות ביטוח
תוכנה לניהול קשרי לקוחות, CRM, הינה תחום חדש יחסית עבור חברות הביטוח, ולמרות זאת, נראה כאילו השמועה נפוצה כמו אש בשדה קוצים, ורבות הן חברות הביטוח המשתמשות בממשק זה. בכדי להתאים את המערכת לצרכיהן של חברות הביטוח, פותחו במערכת MyBusiness CRM מגוון כלים שתפקידם לסייע להן בעת התייחסות ושימור הלקוחות הקיימים. בין הכלים הרלוונטיים:
– ניהול שיחות טלפון וניהול שיחות נתונים באמצעות המערכת
– עדכון והתראות אוטומטיות שהוגדרו על ידי מנהלי החברה
– תיעוד ושיתוף מידע על נתונים ולקוחות, איחוד נתוני הלקוח ממגוון מקורות רלוונטיים
– גישה למידע אודות מכירות, חוזים, מוצרים ושירותים המועדפים על ידי הלקוחות
תפקידם העיקרי של כלים אלו, הוא ליצור תשתית נוחה ויעילה ליצירת תקשורת אישית וממוקדת עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים, ובכך, לבנות יחסי אמון ונאמנות. אילולא יחסים אלו היו נוצרים, היה קושי רב באיתור לידים וכל מכירה הייתה הופכת למאבק לא פשוט, כך שאין ספק כי יחסים אלו, הינם מרכיב חיוני להצלחה בשיווק ובשירות.
הדרך להצלחה מתחילה כאן
בסקר שנערך על ידי קבוצת אברדין (Aberdeen Group) נמצא כי פחות מ-45% מחברות הביטוח שנשאלו, ציינו כי הן משתמשות במערכת CRM לצורף מינוף יכולות השירות והשיווק שלהן. נתון זה מצביע על כך שיש מקום להתרחבות בקרב חברות הביטוח צורכות המערכת, כאשר סוכנויות הביטוח שתעשנה את הצעד המוביל, תיזכנה ליתרון תחרותי משמעותי על פני חברות הביטוח האחרות.
מערכת MyBusiness CRM
חברת MyBusiness המשווקת מערכת CRM מתקדמת, הינה בעלת ניסיון רב בתחום ניהול קשרי הלקוחות לחברות הביטוח, ועל כן, מערכת ה-CRM של החברה מותאמת באופן אישי לתהליכים העסקיים המאפיינים חברות אלו. המערכת, המיועדת לכל סוכנות ביטוח באשר היא, מותאמת הן לאנשי השיווק והמכירה והן לאנשי השירות, ומבטיחה צמיחה מוגברת של הסוכנות, תוך ייעול הפעילות, שימור הלקוחות וצמצום הוצאות החברה.