כל חברה או תאגיד, אפילו חברה קטנה יחסית, כשהיא בקשר עם לקוח מסוים צריכה להקשיב לדרישות הלקוח, כל תלונה של לקוח חייבת להיות מועברת לעובדים, על מנת שידעו כי תלונה כזו או אחרת, לא תחזור על עצמה. חברה או ארגון אמורים להתייחס לכל תלונה של לקוח וגם לתלונות של עובדים, ספקים וכל מי ששייך לתאגיד או לחברה. ניחול לקוחות – משמע, שכל לקוח חייב להרגיש את עצמו חשוב, העניקו ללקוחותיכם את מלוא הסבלנות ותשומת הלב, היו נעימים איתם. זכרו, כי לקוח לא מרוצה יכול לגרום לשם רע של החברה וזה חבל! אל תבטיחו ללקוחות מוצרים שאין לכם, גם אם תזמינו אותם ותהיה בעיה של אי עמידה ביעדי מכירה, הלקוח ייראה בכם כחברה לא אמינה. חלק מדרך של ניהול לקוחות היא לקיים הבטחות, אף לקוח אינו אוהב הבטחות שלא קוימו.
תנו ללקוח אפילו יותר ממה שמגיע לו!
ישנם לקוחות המבצעים רכישות בחברה מסוימת ויוצאים מרוצים, אבל לקוחות שקיבלו אפילו צ'ופרים ברכישה שלהם ויצאו סופר מרוצים, זה כבר עניין אחר לגמרי. ישנם חברות המתמצאות בתחום ניהול לקוחות ועושות את זה על הצד הטוב ביותר, לא פלא כי חברות אלה הן מאוד רווחיות בשוק ושמן הולך לפניהן. אפילו אם ניהול לקוחות מעסיק אתכם הרבה מאוד שעות ביום, ואתם רוצים להתעדכן ולעקוב אחר תנועת הלקוחות ולהשתדל כמה שיותר לגייס לקוחות חדשים, נסו כמה שיותר להתעדכן בחידושים בתחום השיווק.
הלקוח תמיד צודק!
יחס אנושי הוא כלל ראשון בתחום ניהול לקוחות, אל תתנו ללקוח להמתין לכם זמן רב, השתדלו לקצר את זמני ההמתנה, לרוחות יודעים לזהות אדיבות והתנהגות נאותה, כל לקוח הוא זה שיכול להביא לכם לקוחות חדשים, לכן, שימור טוב של לקוחות וארגון טוב של ניהול לקוחות, יעניק לכם מקור ישיר לפרסום. זכרו כי לקוח הוא נכס ובלעדיו, אף עסק אינו יכול להתקיים. ניהול לקוחות עלול להתבטא בעוד דברים, כשלקוח מתקשר ומבקש קבלה ישנה על עסקה שבוצעה, עליכם להיות מאורגנים במערכת ולהמציא לו את הקבלה, תוכנה איכותית של ניהול לקוחות תעשה לכם את זה תוך זמן קצר, חסל סדר הקלסרים!