קשרי לקוחות – מה זה אומר?
קשרי לקוחות, מעשים באמצעות המחשב אך אל לנו לטעות ולחשוב שזה עוד תיקיה נוספת במחשב שלנו. על בעל החברה והעובדים שלו, לחשוב על וכנה זו, כעל כלי ייעול שיחבר הרבה מידע בנוגע ללקוחות, מכירות, כיצד ננהל שיווק יעיל וניהול קשרי לקוחות. התחום של קשרי לקוחות הוא נהדר, אך אל לנו לחשוב כי הוא פשוט, לוקח זמן מסוים עד שרואים תזוזה חיובית בעסק. עלינו לדעת כיצד להשתמש בכלים הנכונים. קשרי לקוחות וניהולם אינה פותרת במטה קסם את ייעול העסק, כלומר לא באופן מידי, כל פעולה כזו לוקחת זמן והשקעה של עבודה. הבנת התוכנה והאסטרטגיה של קשרי לקוחות היא מאוד חשובה לכן כל הנושא של קשרי לקוחות הוא נושא שמצריך לימוד באופן ממושך כל יום תוך כדי עבודה.
על החברה לדעת כי קשרי לקוחות נבנים בהדרגה- כמה טיפים על מה מותר ומה אסור לעשות עם לקוחות
הקשר הרצוף עם לקוח חייב להית כמעט יום יומי וזו בעצם ההצלחה של השירות של החברה כלפיו. הלקוח חייב לדעת כי החברה תמיד זמינה ויכולה להיענות לכל בקשותיו. על החברה להקשיב לרעיונות שהלקוח יכול להביע, אסור למנהל החברה להראות לו לבטים הקשורים לנושאים מקצועיים, אסור לחברה שהלקוח יחכה למתן תשובה כלשהי, גם אם הוא עסוק באתו הזמן שנתקבלה ממנו שיחת טלפון, על מנהל החברה לקבוע פגישה ומועד המתאים לשני הצדדים. עוד דבר שלא מקובל לעשות עם לקוחות, זה לתת לו להבין שאין לכם מספיק זמן עבורו. לקוחות, הם אלה שעליהם מתבסס העסק , לכן כל לקוח עבורכם הוא נכס שאסור לאבד.
אם יש משבר עם לקוח מסוים, מה עושים?
לא יכולה להיות קיימת בעיה שאין לה פתרון, במקרה וישנו איזה קונפליקט עם אחד הלקוחות, על מנהל החברה לפתור את הבעיה ע"י תקשורת בין אישית, הוא אמור לשמוע את טענות הלקוח ולהבין את הבעיה לעומק ובכך למצוא פתרון שירצה את הלקוח. כאשר תקשורת עם הלקוח נמשכת לתקופה ארוכה, על מנהל החברה לבחון את דרך ההתקשרות עמו ולעדכן את המעקב אחר הלקוח, בהתאם לצרכיו המשתנים.