רבים סבורים כי עסקים קטנים לא דורשים ניהול מקצועי, הם משתמשים בקבלות נייר ומנהלים רישומים עצמאיים ללא שימוש בכלים אלקטרוניים.
תוכנה לניהול עסק או CRM תוכל לשנות בעבורם את פני הדברים ולהציע פתרונות טובים יותר. כאשר משתמשים בכלים הנכונים אפשר יהיה לחסוך בזמן. תזכרו כי הזמן שלכם הוא המשאב היקר ביותר.
את השעות שהצלחתם לפנות באמצעות שימוש בכלים מקצועיים תוכלו להשקיע בפיתוח העסק, גיוס לקוחות והגדלת מחזור הרווחים.
פונקציות מרכזיות בתוכנה
תוכנת ניהול עסק חיונית בעבור כל עסק עצמאי. אין כל סיבה להמשיך להתעסק עם ניירת רבה, ללכת לאיבוד בתוך ערמות של נייר ויומנים עמוסים.
תוכנת ניהול עסק תאפשר לכם לנהל כספים, הוצאות, הצעות מחיר, גבייה, ניהול מלאי, תעודות משלוח, הזמנות, הפקת דוחות בלחיצת כפתור ועוד. התוכנות החדשות מציעות תמיכה מלאה לניהול העסק.
אם יש ברשותכם תוכנת ניהול ישנה ייתכן כי יש להחליף אותה. אם מדובר בתוכנה חדישה נסו ללמוד אותה ולהכיר את כל הפונקציות לפני החלפתה באחרת.
התקנת תוכנה לניהול עסק בכמה מחשבים
עסקים קטנים שמתבססים על עבודה בכמה מחשבים יוכלו להתקין את אותה תוכנה לניהול עסק בכמה מחשבים.
אם מנהלים את העסק כמה מנהלים במקביל, התוכנה המשותפת תאפשר להם סנכרון מלא. הכול יוכלו לעקוב אחר השינויים שבוצעו, לקבל תמונת מצב מלאה ומעודכנת.
רגע לפני שאתם רוכשים כל תוכנה יש לברר האם ניתן להתקין אותה בכמה מחשבים במקביל. קיימות תוכנות שדורשות רישיון מיוחד בעבור כל מחשב.
פרט לכך, מומלץ יהיה לבחור תוכנה לניהול עסק שמאפשרת הקמת מספר פרופילים ורשימת משתמשים.
התוכנה תוכל לעקוב אחר הדברים ולציין מי מהמשתמשים ביצע כל שינוי או עדכון בתוכנה. התוכנות החכמות מאפשרות הגבלת משתמשים זוטרים לצפייה במידע ללא יכולת ביצוע שינויים.
איך בוחרים תוכנה לניהול עסק קטן
את העסקים הקטנים מנהלים לרוב 2-3 אנשים. יעילות היא מילת המפתח בבחירת הכלים המקצועיים.
אם תוכנת הניהול גוזלת זמן רב, השימוש בה לא מוצדק. במקרים בהם גם לאחר תקופת הסתגלות של חודשיים התוכנה עדיין מסרבלת את העבודה, כדאי לבצע בדק בית ולאתר את נקודת התורפה.