crm – עקרונות ושיטות
מהו crm ? – זה ראשי תיבות של customer relationship management כלומר, ניהול קשרי לקוחות, רבים חושבים וטועים כי רוב האנשים שאינם יודעים מה עושה התוכנה של CRM חושבים כי התוכנה מנהלת את קשרי הלקוחות של החברה באופן עצמאי, ופה בדיוק הטעות. תוכנת CRM, זה החשיבות של הלקוח בחברה והיא לא סתם תוכנת מחשב, אלא קשר אמיתי עם הלקוח. מערכת זו שמה דגש במיוחד על הלקוח עצמו ולא על מוצרי החברה בפרט, לסיכום, הלקוח הוא זה שמביא רווח לעסק ולא המוצר או המותג.
באמצעות CRM שומרים על הלקוח לטווח ארוך
כמו בכל מערכת יחסים, העסק או החברה שלנו, אמורים להיות מעוניינים לשמור את הלקוחות לטווח ארוך ולשאוף להשיג עוד לקוחות חדשים שיעלו את רווחי החברה ויתרמו לשמה הטוב. החברה באמצעות מערכת CRM תדאג גם, כי לקוחות וותיקים יותר לא יעזבו את החברה לטובת חברה מתחרה. ניתן למקד תהליכים שיווקיים והגברת האמון עם הלקוח. חברה או תאגיד העובד נכון עם התוכנה של CRM , יכול לצפות לרווחים משמעותיים.
כדאי לעזוב את ההרגלים הישנים לטובת CRM
אם הפקידים שלכם ואנשי המכירות עובדים עם שיטת האקסל הנחשבת כישנה לעומת ה-CRM אז תראו להם כי הגיע הזמן לעבור לשיטה חדשה יותר שיטת ה-CRM. לאחר שהתקנתם את מערכת CRM והתחלתם לעבוד עמה, שתפו את העובדים ושאלו אותם שאלות בנוגע לתוכנה, אם הם מרוצים, מה ההבדל בין תוכנה רגילה לבין התוכנה הישנה שהיו רגילים לעבוד אתה עד עתה, או אולי הם היו רוצים איזה שינוי או שדרוג במערכת של CRM קחו את התשובות שלהם לתשומת ליבכם ועשו את השינוי אם נדרש כפי בקשתם. אל תשכחו כי העובדים הם אלה שמתעסקים במערכת הזו במשך כל היום והם ידעו לתת לכם את התשובות הנכונות לייעול התוכנה.
נצלו את התוכנה והשתמשו במה שצריך
תוכנתה-CRM, מכילה בתוכה המון דברים, ורוב העובדים שמשתמשים בה משתמשים רק בחלק קטן מהתוכנה, עשו "חושבים" רגע וראו על מה שילמתם ואם חלק מהדברים הנמצאים בתוכנה הוא מיותר, או אולי אפשר להשתמש בתוכנה ולייעל דברים ותוכלו להשתמש בה בצורה טובה יותר.