CRM- שומרים על קשר עם הלקוח

ניהול מערכת היחסים עם הלקוח הפכה עם השנים למורכבת יותר ויותר וזאת בעקבות ההתפתחות הטכנולוגית אשר הובילה לפתיחת ערוצי תקשורת נוספים של העסק מול הלקוח ובעקבות אספקה של מוצרים ושירותים רבים יותר. על מנת לנהל את התקשורת עם הלקוח באופן מלא ויעיל וב- 360 מעלות, עסקים רבים בוחרים לעשות זאת באמצעות תוכנה לניהול לקוחות, תוכנת CRM.

יזם המעוניין להקים עסק חדש נדרש בשלב הראשוני לגבש את המוצר או השירות אותו הוא מעוניין לשווק לקהל יעד מסוים. בשלב הבא, ידרש היזם ליצור תוכנית עסקית, המיועדת לשימוש פנימי ו/או לצורך משיכת משקיעים פוטנציאליים, ותפרט את ההתנהלות העתידית של העסק בקווי מנחה כלליים.

תוכנית עסקית ממקדת את היזם ובונה עבורו את המתווה הכללי, על מנת שיוכל לפעול ליצירת מיתוג וחשיפת העסק, במטרה למשוך אליו קהל לקוחות פוטנציאליים. לאחר שבוצעו השלבים הראשונים בהצלחה, יוכל היזם ליצור סביב העסק עדת לקוחות נאמנה וזאת במידה וינהל את מערכת היחסים עם הלקוחות בצורה נבונה ויעילה.

ניהול לקוחות ב- 360 מעלות

מילים רבות נכתבו אודות מערכת היחסים המורכבת והחשובה המתקיימת בין הלקוח לבין בעל העסק, מערכת יחסים המשמשת כמראה להתנהלותו של בעל העסק כלפי לקוחותיו. ניהול מערכת היחסים עם הלקוח הפכה עם השנים למורכבת יותר ויותר וזאת בעקבות ההתפתחות הטכנולוגית אשר הובילה לפתיחת ערוצי תקשורת נוספים של העסק מול הלקוח ובעקבות אספקה של מוצרים ושירותים רבים יותר. על מנת לנהל את התקשורת עם הלקוח באופן מלא ויעיל וב- 360 מעלות, עסקים רבים בוחרים לעשות זאת באמצעות תוכנה לניהול לקוחות, תוכנת CRM.

יתרונותיה של תוכנת CRM

בעל עסק קטן יכול להחליט להמשיך ולנהל את לקוחותיו באופן עצמאי וידני אך, סביר להניח, שלא מעט מידע יחמוק תחת עיניו וכאן בדיוק עלולים להיווצר סדקים לא רצויים ביחסים בין החברה לבין הלקוח. תוכנה לניהול לקוחות, CRM, הופכת את ניהול מערכת היחסים הזו, לפשוטה,קלה ואחידה.

ככל שבסיס הלקוחות בחברה ימשיך לצמוח, ובעל העסק ידרש לתמרן בין כמה משימות במקביל, כך הוא גם עשוי להתקשות להעניק את היחס האישי הראוי לכל לקוח. היחס האישי הוא זה שפעמים רבות יוצר את ההבדל בין לקוח נוטש לבין לקוח נאמן ומרוצה.

בעלי עסקים שמוותרים מראש על השימוש בתוכנות ניהול לקוחות, הם לרוב בעלי עסקים שאינם מבינים כי חוויית השירות של הלקוח נוצרת ממקום מאוד רגשי, וכי הלקוחות פועלים מתוך אמוציות, באותה מידה שהם מונעים ע"י שיקולים רציונליים. בעלי עסקים כאלה אינם מודעים לכך ששירות לקוחות לקוי עשוי להותיר חותם עמוק מאוד בתחושותיו של הלקוח.

תוכנה לניהול בזמן אמת

מעבר לכך שתוכנת CRM מאפשרת ללקוחות החברה ליהנות משירות מצויין ומהיר, היא מטיבה רבות עם בעל העסק, שכן היא מאפשרת לו לנהל את כל מאגר הלקוחות שלו במקום אחד, ולקבל באופן מיידי כל פילוח רלוונטי אודות אותם לקוחות. ביצוע פילוח נתונים ללא מערכת ממוחשבת לניהול לקוחות הינו תובעני מבחינת זמן ולכן, סביר להניח, שהעסק היה מאבד זמן רב בתהליך ולא היה מתאפשר לו להוציא לפועל החלטות בזמן אמת. תוכנת CRM מאפשרת לעסק להגיב במהירות וביעילות לתופעות ולתובנות שעולות מהשטח.

מודולים נוספים לניהול

תוכנת CRM מאפשרת לעסק לנהל היבטים רבים בפעילות שלו מול הלקוח. מלבד פעילות השיווק והמכירות, המערכת מספקת תוכנה לניהול פרוייקטים וכן תוכנת ניהול משימות. תוכנת ניהול פרויקטים מאפשרת לעסק לתכנן את הפרוייקט, להקצות עבורו את המשאבים ולנהל אותו באופן שוטף בפועל תוך מעקב אחר תכנון מול ביצוע. תוכנת ניהול משימות מאפשרת לעסק להתמודד ולנהל את המשימות המועברות בין העובדים למנהלים, משימות המאפשרות את יישום הנדרש מול לקוחות העסק.

לסיכום

לתוכנת CRM חשיבות גבוהה בהצלחתו של העסק. תוכנה זו לא רק עוזרת לבעל העסק לנהל ערוצי תקשורת רבים ופתוחים עם קהל לקוחותיו, אלא גם מאפשרת לו לנהל את העסק בצורה יעילה ואפקטיבית יותר.

מאמרים נוספים

grad1
Businessman pressing button on touch screen interface and select CRM. busines concept.

עשו מהפכה בעסק שלכם עם מערכת My Business CRM

גלו כיצד מערכת My Business CRM מייעלת את הפעילות העסקית, משפרת קשרי לקוחות ומגדילה הכנסות לעסקים קטנים ובינוניים. פתר...
grad1
למדו כיצד לשווק את העסק שלכם בוואטסאפ בצורה יעילה ובטוחה, תוך הימנעות מחסימות. מדריך מקיף על כללי המדיניות של וואטסאפ, פרקטיקות מומלצות, ושימוש נכון ב-API העסקי.

איך לקדם את העסק בוואטסאפ מבלי להיחסם: המדריך המלא לשיווק חכם ובטוח

למדו כיצד לשווק את העסק שלכם בוואטסאפ בצורה יעילה ובטוחה, תוך הימנעות מחסימות. מדריך מקיף על כללי המדיניות של וואטסאפ...
grad1
גלו כיצד יכולת ה-coexistence הייחודית מאפשרת לעסקים להשתמש בו זמנית באפליקציית וואטסאפ לעסקים וב-Cloud API, לשמור על היסטוריית צ'אט מסונכרנת ולשפר את התקשורת עם לקוחות.

וואטסאפ API ו-coexistence: שילוב עוצמתי לתקשורת מוצלחת עם לקוחות

גלו כיצד יכולת ה-coexistence הייחודית מאפשרת לעסקים להשתמש בו זמנית באפליקציית וואטסאפ לעסקים וב-Cloud API, לשמור על ...
grad1
גלו כיצד שילוב וואטסאפ במוסך יכול לשפר את תקשורת הלקוחות, לייעל תהליכים, להגביר שקיפות ולבנות אמון, עם דגש על פתרונות חכמים כמו Rise.

פתרונות וואטסאפ למוסכים: לשדרג את השירות ולייעל את העבודה

גלו כיצד שילוב וואטסאפ במוסך יכול לשפר את תקשורת הלקוחות, לייעל תהליכים, להגביר שקיפות ולבנות אמון, עם דגש על פתרונות...
grad1
גלו כיצד וואטסאפ יכול לייעל באופן דרמטי את תהליכי החזרי המס לשכירים, לאסוף מסמכים בקלות, לשפר את התקשורת עם הלקוחות ולהביא לאוטומציה חכמה שתחסוך זמן וכסף. כלים כמו Rise מבית MyBusiness מציעים פתרון כולל לעסקים בתחום.

פתרונות וואטסאפ לחברות החזרי מס לשכירים: ייעול, אוטומציה ושיפור חווית לקוח

גלו כיצד וואטסאפ יכול לייעל באופן דרמטי את תהליכי החזרי המס לשכירים, לאסוף מסמכים בקלות, לשפר את התקשורת עם הלקוחות ו...
grad1
טיפים-לכתיבת-פרומט-01

פרומט מערכת לסוכן AI: עקרונות, טכניקות ודוגמאות לשירות לקוחות, תמיכה ומכירות

פרומט מערכת (system prompt) הוא מקבץ הוראות והנחיות הניתנות למודל שפה בתחילת השיחה, המגדירות את תפקידו, אופיו וכללי ה...
grad1
כיצד-פועל-הצאטבוט1

כיצד פועל צ'אטבוט ה- AI שלנו: הסבר טכני בגובה העיניים

צ'אטבוטים מבוססי בינה מלאכותית (AI) הפכו לכלי מרכזי בשיפור שירות הלקוחות והנגשת מידע בצורה מהירה ויעילה. במיוחד בפלטפ...