יצירת טריגרים

טריגר הוא כלל אוטומטי במערכת אשר מאפשר לנו לבצע פעולות אוטומטיות בהינתן תנאים מסוימים המוגדרים מראש. 

No data was found

מהו טריגר?

טריגר הוא כלל אוטומטי במערכת אשר מאפשר לנו לבצע פעולות אוטומטיות בהינתן תנאים מסוימים המוגדרים מראש. 

הפעולות המבוצעות במסגרת הטריגרים מעדכנות נתונים במאגר הנתונים ומשוקפות החוצה לצד הלקוח, כלומר החוצה לעמודי המערכת. זאת בניגוד ל "FORMRULES" אשר מבוצעים רק בצד הלקוח ונשמרים במאגר הנתונים רק לאחר שמבצעים שמירה יזומה.  

פעולות נפוצות שאפשר לעשות באמצעות טריגרים: 

  • שליחת SMS אוטומטי. 
  • שליחת מייל אוטומטי. 
  • יצירת רשומה בטבלה. 
  • עדכון רשומה בטבלה. 
  • יצירת התראה (אייקון פעמון). 

מי מורשה ליצור טריגרים במערכת? 

משתמש מנהל מערכת בלבד. משתמש בעל גישה לסביבת הפיתוח. 

דבר ראשון עלינו להבין מאיזו טבלה עלינו לבנות את הטריגר. על מנת לדעת זאת נענה על השאלות הבאות:

  1. מה הפעולה/התנאי שמפעילים אותו?
  2. מה השדה שבו מתבצעת הפעולה?
  3. היכן שדה זה נמצא?
  4. שם הטבלה עליה בנוי הכרטיס

מיקום שדה התנאי הוא זה שיגדיר היכן ניצור את הטריגר.

לדוגמה – אנו רוצים להקים משימה אוטומטית למחלקת החשבונות לאחר שנסגרה מכירה:

  1. פעולה – שינוי סטטוס מכירה ל"הושלמה"
  2. השדה – סטטוס מכירה
  3. מיקום השדה – כרטיס מכירה
  4. טבלה – Sales

לאחר שאנחנו יודעים היכן לבנות את הטריגר ניתן להתחיל בשלבי ההקמה.

שלבים להקמת טריגר:

  1. כניסה לטבלה הרלוונטית.

1.1 ניכנס לסביבת הפיתוח דרך מסך הבית.

*יש לזכור שרק למשתמשים המוגדרים מנהלי מערכת יש גישה לסביבת הפיתוח.

1.2 במסך שנפתח לבחור בלשונית "Databases"  

1.3 לאחר מכן נבחר בתפריט "Tables"

1.4 נבחר את הטבלה המתאימה, ונלחץ על גלגל השיניים. בדוגמה זו נבחר בטבלת Accounts שמציגה את נתוני הלקוחות והלידים

*תזכורת – הפרמטר אשר מבדיל בין רשומת ליד לרשומת לקוח הוא IsAccount אשר שווה TRUE כאשר מדובר בלקוח. 

2. בחלון הבא נבחר בלשונית Trigger, ונלחץ על הכפתור הירוק – Add new trigger:

4. נבחר את סוג הטריגר:

  • On Create/Update – טריגר שמופעל ע"י עדכון או יצירה של רשומה.
  • Scheduler trigger – טריגר שמופעל לפי זמן שהוגדר מראש.

בדוגמה הבאה ניצור טריגר מסוג On Create/Update

לאחר שבחרנו את סוג הטריגר נגיע למסך הבא:

בשדה "Name"-נבחר שם לטריגר, שם הטריגר צריך לתת אינדיקציה על פעולתו. 

  • בשדה "EVENT" נוכל לבחור איזה אירוע\אירועים יפעילו את הטריגר: 

א) בעת יצירת רשומה = CREATE 

ב) בעת עדכון רשומה ראשוני = UPDATE 

ג) נסמן את תיבת הסימון "Execute every update"  במידה ונרצה שהטריגר ירוץ בגל עדכון של רשומה שעומדת בתנאים 

  • אם בחרנו "Execute every update" נוכל לבחור שדות מסוימים שרק כשהם מעודכנים אז הטריגר ירוץ –  

               נגדיר זאת בשדה "On Fields Set" לצורך דיוק גבוהה יותר.  

  •  הגדרת תנאים- תחת הכותרת Criterias נגדיר אילו תנאים צריכים להתקיים על מנת שהטריגר יכנס לפעולה- נלחץ על הכפתור "Add New Criteria". 

בהתאם לסוג השדה שנבחר אפשרויות התנאים ישתנו בהתאם, לדוגמה אם נבחר שדה מסוג STRING TEXT 

אלו האופציות הקיימות לבחירת תנאי: 

כפי שניתן לראות בתמונה, המבנה הוא : 

ערך השדה               תנאי                   שדה לבחירה 

נגדיר מצד שמאל לימין כפי שנהוג בשפה האנגלית.  

  • הגדרת פעולה\פעולות לטריגר- מה אנחנו רוצים שהטריגר יבצע בעת כניסתו לריצה, 

נלחץ על הכפתור "Add New Action". 

נוכל לבחור כל אחת מהפעולות המוצגות בתמונה:  

  • Email- שליחת מייל ללקוח  
  • Notification- יצירת התראה לאחד ממשתמשי המערכת  
  • Text messeage -שליחת SMS ללקוח 
  • Create Object- יצירת רשומה חדשה בטבלה לבחרתנו. 
  • Update Object – עדכון רשומה קיימת בטבלה לבחרתנו. 
  • HTTP- קריאה לפונקציה מסוג  HTTP – (מופעלת על ידי קישור URL) 
  • Server Side Code- קריאה לפונקציה פנימית שפותחה ע"י חברת MYBUSINESS. 

דוגמה מסכמת: טריגר לשליחת SMS ללקוח חדש 

Name – "שליחת מסרון הצטרפות ללקוח חדש" כפי שנזכר מעלה שם הטריגר ישקף את פעולתו 

Event- נבחר ב" UPDATE" כיוון שליד הופך ללקוח רק פעם אחת. 

CRITERIAS – שדה " האם לקוח"= נכון  

                      שדה "טלפון" – קיים (מכיל ערך) 

  • הערה- כאשר מגדירים מספר תנאים הקשר בניהם הוא תמיד " וגם" כלומר שניהם צריכים להתקיים לצורך הפעלת הטריגר. 

Actions – נבחר באפשרות " Text message "   

ונגדיר את הפרמטרים בשדות הבאים: 

Message- נזין את תוכן ההודעה, נוכל ליצור הודעה פרסונלית ללקוח על ידי שימוש בפרמטר Name עם סוגריים מסולסלות כמו בתמונה מטה, באותו אופן נוכל לשקף עוד נתונים בהודעה מהטבלה על ידי שימוש בהן.  

From User Phone – מספר השולח  

תחת הכותרת To:  

FIELD- נוכל לבחור את שדה הטלפון של הלקוח ( פרמטר שמשתנה פר לקוח)  

( טיפ- נקפיד על טלפונים ללא תווים רווחים מיותרים, לדוגמה אם נשתמש ב "- "אחרי קידומת המספר אז הSMS לא ישלח)  

Fixed- נוכל לבחור מספר קבוע אליו תשלח ההודעה, למשל אם אנחנו לא מול מחשב ורוצים לקבל SMS למספר שלנו על כך שנוסף לקוח חדש.  

(ניתן לבחור אחת מהאופציות הנ"ל בכל פעם).  

טיפ- בכל שלב נבצע לחיצה על כפתור APPLY לצורך שמירה לאחר כל שלב.  

טיפ- בסיום ניצור לקוח לדוגמה עם המספר שלנו שיעמוד בתנאי הטריגר ונשלח לעצמנו את הSMS לצורך בדיקה שההודעה מוצגת תקין. 

* ניתן לרכוש חבילת SMS תחת לשונית "הגדרות" בתפריט הניווט הראשי מצד ימין במערכת. 

לא מצאת מה שחיפשת?
צור קשר עם התמיכה שלנו

מדריכים נוספים

grad1
SwMqf7F10VNMxBv4POxT8sm1

הרשאות ערוצים למשתמשים ופרופילים

הגדרת הרשאות לערוצים לפי פרופילים ומשתמשים
grad1
Businessman using mobile smart phone. Business global internet connection application technology and digital marketing, Financial and banking, Digital link tech, big data.

פתיחת שיחה מתוך כרטיס הלקוח ב-CRM

הצגת השיחות המקושרות ללקוח וניהולן מתוך כרטיס הלקוח
grad1
Assemble a business team, marketing segmentation, team building, targeting, personalization, individual customer care (service), and customer relationship management (CRM) concepts.

קישור שיחה ללקוח, איש קשר, מכירה ופנייה

קישור השיחה ללקוח ו/או לאיש הקשר מולם היא מתנהלת, הקמת לקוח ו/או איש קשר מתוך השיחה. קישור השיחה לתהליך מכירה או פניי...
grad1
1-111

ניהול שיחה ופתיחת שיחה יזומה

תחילת שיחה מצד הלקוח, תחילת שיחה יזומה, מענה ותגובה, ניתוב שיחות בין משתמשים וסגירת שיחה.