מערכת ניהול לידים היא שיטה מעולה לניהול העסק, כלומר, אם ברצונכם לראות צמיחה מרקיעת שחקים וגידול בריא ברווחים. לא מאמינים לנו? אולי הסטטיסטיקות הבאות ישנו את דעתכם:
לקוחות חוזרים מהווים רק שמונה אחוזים מהאנשים שמתעניינים בעסק שלכם
אך הם מספקים ארבעים אחוזים מההכנסות. בהקשר זה, עלייה של אחוז אחד בקונים תביא בתמורה לעלייה של עשרה אחוזים בהכנסות הכוללות.
71% מהלידים חשים ניתוק או אדישות כלפי עסקים והיצעיהם
במילים אחרות, לקוחות אלו מוכנים להתרחק מהעסק שלכם בכל עת, אלא אם כן תהיה לכם מערכת ניהול לידים שתעזור להגביר את ההתעניינות שלהם בעסק שלכם, בכם, ובשירותים והמוצרים שאתם מספקים.
ההסתברות למכור ללקוח קיים עומדת על שיעורים שבין שישים לשבעים אחוזים
ואילו ההסתברות למכור ללקוח חדש או מתעניין היא פחות מעשרים אחוזים. מה שאומר שהשקעה בלידים פירושה הגברת המכירות.
זיהוי לידים איכותיים שיכולים לגלות מעורבות בעסק
הגיע הזמן למודלים חזויים עם נתוני לידים. זה נשמע מורכב, אבל אל דאגה, אתם לא צריכים להיות מדעני נתונים על מנת להפנים תובנות חשובות.
כל שעליכם לדעת הוא מה גרם לליד לבצע רכישה, באיזו תדירות אנשים מתעניינים נחשפים לעסק שלכם ומבצעים רכישות, וכמה כסף הם מוציאים. שלושת הנתונים האלה מאפשרים לכם לייצר מודל שמאפשר לכם להפוך לידים ללקוחות משלמים קבועים.
הנחת היסוד העומדת מאחורי מודל מערכת ניהול לידים היא פשוטה: לידים שביצעו רכישות לאחרונה, שהגיבו למבצעים, והוציאו כספים רבים על המוצרים או השירותים שלכם, עשויים להגיב בחיוב להצעות עתידיות.
לידים חמים לעומת לידים קרים
לידים שהגיבו היטב לעסק שלכם הם לידים איכותיים שיכולים להפוך ללקוחות המעורבים ביותר שלכם, בעוד שלידים שנתקלו בעסק שלכם אך לא גילו התעניינות הם לידים קרים, שרק התנהלות עסקית מאורגנת תעזור להפוך אותם ללידים חמים שיהפכו להיות לקוחות טובים.
בבסיסה, מערכת ניהול לידים היא כלי פילוח – השתמשו בו על מנת לזהות לקוחות מעורבים ומנותקים, ואז תוכלו לבצע פילוח בהתאם. חשוב גם לא להתעלם מלידים שהתעניינו והתנתקו – למעשה, אתם יכולים לאסוף תובנות רבות עוצמה מהמגזר הזה. לידים אלו בדרך כלל מתחלקים לשתי קטגוריות ויותר.
בשורה התחתונה, מזהים דפוסי התנהגות לא אופטימליים, והופכים אותם לזהב
מערך הלידים הראשון נעלם ככל הנראה לאחר שרכש מוצר אחד. אבל הסט השני הוציא סכום משמעותי של כסף על המוצרים והשירותים שלכם בעבר, רק על מנת להתנתק לאחרונה. מניעת מצב זה היא חיונית עבור עסקים רבים, ויש לנקוט בצעדים לשינויי ההתנהגות העסקית.
מערכת ניהול לידים מפחיתה את הסיכוי זה יקרה, ומאפשרת לכם לנקוט בפעולות שהופכות לידים קרים ללידים חמים, שהופכים, כמובן, ללקוחות הכי טובים שלכם.