חמישה עקרונות התורמים להצלחת יישום מערכת CRM

הטמעת מערכת מידע ככלל ומערכת CRM וניהול פרויקטים בפרט הינו תהליך מורכב הדורש מהארגון בשלות ומוכנות. הארגון נדרש להתכונן לתהליך היישום וההטמעה של מערכות מסוג זה הן מבחינה תהליכית , מחשבתית והן מבחינת הכנת המשאבים הנדרשים מאחר ושינוי זה אינו רק שימוש בתוכנה חדשה אלא בעיקרו שינוי ארגוני.

הטמעת מערכת מידע ככלל ומערכת CRM וניהול פרויקטים בפרט הינו תהליך מורכב הדורש מהארגון בשלות ומוכנות. הארגון נדרש להתכונן לתהליך היישום וההטמעה של מערכות מסוג זה הן מבחינה תהליכית , מחשבתית והן מבחינת הכנת המשאבים הנדרשים מאחר ושינוי זה אינו רק שימוש בתוכנה חדשה אלא בעיקרו שינוי ארגוני.

  1. התרבות היא העיקר:
    הטמעת מערכת CRM היא לא רק חבילה של תוכנה וקוד, היא קודם תפיסה ארגונית, מחשבה עסקית ותקשורת בין האנשים בארגון. הצלחת פרויקט CRM תלויה בעובדים ובמנהלים בארגון, מערכת MyBusiness מתוכננת בקפידה לנוחות המשתמש ועברה מבחנים וקבוצות מיקוד רבות על מנת לא לעורר התנגדויות מצד הלקוחות הפנים ארגוניים.
  2. . קביעת יעדים הגיוניים:
    אחת הטעויות הנפוצות המערכות CRM ובהטמעתן הינה האכלה בכוח של כל הארגון MyBusiness מאפשרת הטמעה מבוקרת של יחידות ארגוניות או אזוריות כל אחת בנפרד ובהתאמה.
    כך ניתן לוודא הטמעה נכונה, לשנות תוך כדי תנועה, לבדוק ולאשר כל שלב ושלב.
  3. מחויבות הנהלה להטמעת המערכת:
    הטמעה מוצלחת של מערכת CRM לא יכולה להתקיים ללא מחויבות מלאה של הנהלת הארגון, חוק בסיסי במערכות CRM הוא שמנהלי הארגון חייבים להוות דוגמא בשימוש במערכת הCRM- ולדרוש לראות ביצועים מתוך המערכת. MyBusiness – מספקת כלי ניהול ומעקב נוחים למנהלים ובכך רותמת אותם להצלחת ההטמעה.
  4.  התאמת תהליכים עסקיים:
    בעת הטמעת מערכת CRM נוצרת הזדמנות לשינוי והתאמת תהליכים עסקיים אף אל פי כן יש להיזהר משינויים מרחיקי לכת, עצם השינוי הטכנולוגי הינו שינוי לא קטן, MyBusiness תומכת באין ספור תהליכים עסקיים אפשריים ומאפשרת בניית תהליכים חדשים המותאמים לצורך העסקי.
  5. בניית הצוות הנכון:
    הטמעת מערכת CRM מחייבת בניית צוות אורגני המחויב לביצוע המשימה, על צוות זה להיות מורכב ממספר גורמים: אנשים המכירים את הליבה והתהליכים העסקיים של הארגון, אנשי טכנולוגיה מתוך הארגון, חבר סגל ניהולי בארגון ו…ספק תוכנה מתאים. יש לקחת לתשומת לב כי לא די לבחור ולהגדיר את האחראים לביצוע ההטמעה אלא גם לוודא את זמינותם לנושא. הטמעה של מערכת דורשת יחס וזמן ויש לוודא כי קיים זמן פנוי בלו"ז המוגדר לטובת הנושא.

מאמרים נוספים

grad1
Businessman pressing button on touch screen interface and select CRM. busines concept.

עשו מהפכה בעסק שלכם עם מערכת My Business CRM

העסק צומח ועבודה עם אקסלים כבר לא מספיקה? אתם מחפשים איך לייעל את הפעילות העסקית שלכם, להגדיל את ההכנסות ולשפר את קשר...
grad1
טיפים-לכתיבת-פרומט-01

פרומט מערכת לסוכן AI: עקרונות, טכניקות ודוגמאות לשירות לקוחות, תמיכה ומכירות

פרומט מערכת (system prompt) הוא מקבץ הוראות והנחיות הניתנות למודל שפה בתחילת השיחה, המגדירות את תפקידו, אופיו וכללי ה...
grad1
כיצד-פועל-הצאטבוט1

כיצד פועל צ'אטבוט ה- AI שלנו: הסבר טכני בגובה העיניים

צ'אטבוטים מבוססי בינה מלאכותית (AI) הפכו לכלי מרכזי בשיפור שירות הלקוחות והנגשת מידע בצורה מהירה ויעילה. במיוחד בפלטפ...
grad1
איך-לעבוד-נכון01

איך לעבוד נכון עם צ'אטבוט AI

עסקים רבים מאמצים כיום צ'אטבוטים מבוססי AI (בינה מלאכותית) כערוץ תקשורת עם לקוחותיהם – במיוחד בפלטפורמות כמו WhatsApp...
grad1
צאטבוט-מבוסס-CRM_01

היתרונות של שילוב צ'אטבוט במערכת CRM

מערכת CRM היא תוכנה לניהול קשרי לקוחות. היא משמשת כמרכז מידע אחד לכל אינטראקציה עם הלקוח – מפרטי ההתקשרות, דרך היסטור...
grad1
צאטבוטים-בוואטסאפ01

למה כולם עוברים לצ'אטבוטים בוואטסאפ

עסקים בכל העולם – ובפרט בישראל – מגלים שוואטסאפ אינה רק אפליקציית הודעות בין חברים, אלא פלטפורמה עסקית חזקה לתקשורת ע...
grad1
סוגים-שונים01

סוגים שונים של צ'אטבוטים – ואיך לבחור את המתאים לעסק

צ'אטבוטים הפכו בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מחוויית השירות והתקשורת של עסקים עם לקוחותיהם. למעשה, מחקרים מראים כי רו...