חמישה עקרונות התורמים להצלחת יישום מערכת CRM

הטמעת מערכת מידע ככלל ומערכת CRM וניהול פרויקטים בפרט הינו תהליך מורכב הדורש מהארגון בשלות ומוכנות. הארגון נדרש להתכונן לתהליך היישום וההטמעה של מערכות מסוג זה הן מבחינה תהליכית , מחשבתית והן מבחינת הכנת המשאבים הנדרשים מאחר ושינוי זה אינו רק שימוש בתוכנה חדשה אלא בעיקרו שינוי ארגוני.

הטמעת מערכת מידע ככלל ומערכת CRM וניהול פרויקטים בפרט הינו תהליך מורכב הדורש מהארגון בשלות ומוכנות. הארגון נדרש להתכונן לתהליך היישום וההטמעה של מערכות מסוג זה הן מבחינה תהליכית , מחשבתית והן מבחינת הכנת המשאבים הנדרשים מאחר ושינוי זה אינו רק שימוש בתוכנה חדשה אלא בעיקרו שינוי ארגוני.

  1. התרבות היא העיקר:
    הטמעת מערכת CRM היא לא רק חבילה של תוכנה וקוד, היא קודם תפיסה ארגונית, מחשבה עסקית ותקשורת בין האנשים בארגון. הצלחת פרויקט CRM תלויה בעובדים ובמנהלים בארגון, מערכת MyBusiness מתוכננת בקפידה לנוחות המשתמש ועברה מבחנים וקבוצות מיקוד רבות על מנת לא לעורר התנגדויות מצד הלקוחות הפנים ארגוניים.
  2. . קביעת יעדים הגיוניים:
    אחת הטעויות הנפוצות המערכות CRM ובהטמעתן הינה האכלה בכוח של כל הארגון MyBusiness מאפשרת הטמעה מבוקרת של יחידות ארגוניות או אזוריות כל אחת בנפרד ובהתאמה.
    כך ניתן לוודא הטמעה נכונה, לשנות תוך כדי תנועה, לבדוק ולאשר כל שלב ושלב.
  3. מחויבות הנהלה להטמעת המערכת:
    הטמעה מוצלחת של מערכת CRM לא יכולה להתקיים ללא מחויבות מלאה של הנהלת הארגון, חוק בסיסי במערכות CRM הוא שמנהלי הארגון חייבים להוות דוגמא בשימוש במערכת הCRM- ולדרוש לראות ביצועים מתוך המערכת. MyBusiness – מספקת כלי ניהול ומעקב נוחים למנהלים ובכך רותמת אותם להצלחת ההטמעה.
  4.  התאמת תהליכים עסקיים:
    בעת הטמעת מערכת CRM נוצרת הזדמנות לשינוי והתאמת תהליכים עסקיים אף אל פי כן יש להיזהר משינויים מרחיקי לכת, עצם השינוי הטכנולוגי הינו שינוי לא קטן, MyBusiness תומכת באין ספור תהליכים עסקיים אפשריים ומאפשרת בניית תהליכים חדשים המותאמים לצורך העסקי.
  5. בניית הצוות הנכון:
    הטמעת מערכת CRM מחייבת בניית צוות אורגני המחויב לביצוע המשימה, על צוות זה להיות מורכב ממספר גורמים: אנשים המכירים את הליבה והתהליכים העסקיים של הארגון, אנשי טכנולוגיה מתוך הארגון, חבר סגל ניהולי בארגון ו…ספק תוכנה מתאים. יש לקחת לתשומת לב כי לא די לבחור ולהגדיר את האחראים לביצוע ההטמעה אלא גם לוודא את זמינותם לנושא. הטמעה של מערכת דורשת יחס וזמן ויש לוודא כי קיים זמן פנוי בלו"ז המוגדר לטובת הנושא.

מאמרים נוספים

grad1
Businessman pressing button on touch screen interface and select CRM. busines concept.

עשו מהפכה בעסק שלכם עם מערכת My Business CRM

העסק צומח ועבודה עם אקסלים כבר לא מספיקה? אתם מחפשים איך לייעל את הפעילות העסקית שלכם, להגדיל את ההכנסות ולשפר את קשר...
grad1
Call center

סנכרון יומן גוגל

מה אם נגיד לכם שאתם מרחק של לחיצת כפתור אחד מביצוע סנכרון בין היומן של גוגל ויומן המערכת שלכם? הכנו לכם מדריך מקוצר ש...
grad1
מערכת לניהול קמפיינים

מערכת לניהול קמפיינים

ניהול קמפיין טוב ויעיל, זו דרך בדוקה להגיע ללידים רלוונטים המובילים להמרות. בזכות מערכת My Business CRM תוכלו לקבל מע...
grad1
crm בעברית

מערכת crm בעברית

במציאות המהירה והדינאמית של עולם העסקים המודרני, שמירה על קשר חזק ורציף עם לקוחות זו משימה מאתגרת ובעלת חשיבות עליונה...
grad1
Man at call center, contact us with customer service employee, smile and CRM with consultant in workspace. Professional, portrait and communication, male with headset with help desk and telemarketing

מערכת לניהול מכירות

מערכת לניהול מכירות בית העסק שלכם – כדי להוביל את העסק קדימה ניהול מערך המכירות של עסק, המושתת בדיוק על כך, הוא עניי...
grad1
shutterstock_1912172854 copy

תוכנת CRM – מערכת היחסים עם הלקוח עולה מדרגה

תוכנת CRM - Customer Relationship Management הנה תוכנה לניהול קשרי לקוחות המהווה את הכלי האפקטיבי והיעיל ביותר לארגון...
grad1
5-111

הסוף למונופול: הכירו את המודול CRM החדשני למכללות 

עולם המכללות בישראל תחרותי מטבעו, כל מכללה נאבקת על כל סטודנט פוטנציאלי, כמו גם משקיעה עשרות ואפילו מאות שקלים על פרס...