ש אומרים כי התקופה הנוכחית הינה הזמן האידיאלי להצלחת חברות היי טק רבות, זאת כיוון וכיום מוצעות מגוון דרכים חדשות,
המגדילות את התפוקה של החברות, תוך שימוש במגוון תוכנות ארגוניות, המבצעות כמה מפעולותיהם של אנשי הצוות.
אחת הדרכים העיקריות המאפשרות להשיג את המקסימום ממערכות השיווק,
מתן השירות ללקוחות, וניהול ההון האנושי, היא באמצעות מערכת ה-CRM הכוללת גם את המודל החשוב של ניהול פרויקטים.
הדרך להצלחה
חברות היי טק ותוכנה, נוהגות להשקיע מיליוני דולרים בפיתוח מוצרים ומכירתם לקהל הרחב או ללקוחות ספציפיים,
אחת הבעיות העיקריות בהן נתקלות חברות ההיי- טק, הוא הטמעת המוצר בשוק וגריפת הרווחים המקסימאליים על מכירתו.
על מנת להצליח בכך, על חברות ההיי טק לבצע שלוש פעולות עיקריות:
1. להיות הראשונים והמובילים בשוק עם מוצר או שירות מקורי
2. להשתמש בממשק מוצלח, המספק מידע אודות הלקוחות, ומסייע בהתאמת המוצרים לצרכים שלהם
3. לנהל את הפרויקטים המתבצעים בחברה, בצורה היעילה והאפקטיבית ביותר שניתן
איך עושים זאת? באמצעות מערכת CRM הכוללת מודול לניהול פרויקטים.
מערכת ה-CRM לרווחיות מקסימאלית
מערכת ה-CRM הינה, בעצם, תוכנה מתודולוגית המסייעת לארגונים, וביניהם חברות היי טק,
לנהל את היחסים עם לקוחותיהם באופן יעיל. במערכת זו, כלולים מגוון תהליכים עסקיים חשובים כגון:
שיווק ומכירת שירות ומוצרים, אחסון מידע אודות הלקוחות והתאמת השירותים אליהם, מתן שירות ממוקד ויעיל,
יצירת אמון בין החברה ולקוחותיה, תקשורת בין הגורמים השונים בחברה וכן הלאה.
לתהליכים עסקיים אלו מספר מטרות ויעדים:
– הם משפרים את הפרודוקטיביות של הארגון ומכירותיו
– מאפשרים התייחסות מקיפה לפרטי הלקוחות
– מגדילים את הנוכחות של הארגון בשוק ואת המודעות של הלקוחות כלפיו
– מאפשרים מכירות בקצב מהיר ויעיל יותר
– ניתוח מאפייני הלקוחות ויצירת חידושים הנדרשים על ידם
מודול ניהול פרויקטים- גמישות המובילה ליעילות
כחלק מהפתרון המקיף אותו מספקת מערכת ה-CRM, עומד בפני חברות ההיי -טק מודול מתקדם נוסף המספק אפשרות לניהול שעות ופרויקטים.
מודול זה, המשלים את תכונותיה של מערכת ה-CRM, מספק למנהלי חברת ההיי- טק את היכולת לעקוב,
לפקח ולקבל מידע מפורט ועדכני אודות כל פרויקט,
פעילות ומשימה המתבצעים על ידי אנשי הצוות.
הפונקציונאליות של מודול ניהול הפרויקטים, באה לידי ביטוי במספר דרכים:
• הגדרת יעדים ותכנון פרויקטים באופן המותאם ללקוח, יחד עם הקצאת משאבים והערכת שעות עבודה לביצוע הפרויקט.
פעולות אלו מאפשרות מעקב אחר התקדמות הפרויקטים תוך התייחסות למשאבים שנקבעו מראש.
• יצירת קבוצות עבודה אישיות או מחלקתיות, המאפשרת זרימה של עבודה שוטפת ומאוחדת.
בין השותפים בקבוצה מתאפשר משלוח מיילים והודעות בתפוצה כללית המציג עדכונים בזמן אמת, ומוביל לשיתוף פעולה מקסימאלי ביניהם.
• הפקת חשבוניות ודוחות ניהוליים לצורכי מעקב, ניהול הסכמים, יומן ובילינג חודשי, תיאום קריאות שירות,
איסוף שעות העבודה באמצעות דיווח שנעשה על ידי העובדים, וקבלת התראות עקב חריגות מהגדרות ויעדים שנקבעו מראש.
יתרונות מודול ניהול פרויקטים
תעשיית ההיי- טק נחשבת לתעשייה מהירה ותחרותית, המשתנה ללא הרף.
על מנת לעמוד בקצב ולהתמודד עם האתגרים הבלתי פוסקים, עליהם להיות מעודכנים במגמות השוק בכדי להציג מוצרים ושירותים חדשניים,
עליהם להיות גמישים לשינויים, עליהם לעבוד בצורה עקבית ומסודרת, וכן, עליהם לספק שירות לקוחות מעולה.
מודול ניהול הפרויקטים, המשולב כחלק ממערכת ה- CRM העוסקת בניהול יחסים עם הלקוחות, הינו כלי המתאים ליועצים, גופי תוכנה, מקצועות חופשיים וחברות היי טק.
מודול זה מאפשר שימוש במידע שאוחסן אודות הלקוחות, ושיוכו לניהול וביצוע פרויקטים ספציפיים,
וכן, הוא מבטיח השלמה מקסימאלית של פרויקטים,
בטווח הזמן ובמסגרת התקציב שנקבעו מראש.
שימוש נכון ושקול במודול, יאפשר אספקת מוצרים חדשים, רלוונטיים ואיכותיים לשוק,
יגדיל את יעילות הפרויקטים ואת רווחיות החברה, ויספק לה יתרון משמעותי על מתחריה.