שרת ה-MCP שלנו מאפשר למשתמשים לחבר את מערכת ה-CRM לכלי ה-AI המובילים בעולם ומספק -ChatGPT, Claude ודומיהם ארגז כלים באמצעותם ניתן לבצע מגוון רחב של פעולות.
במדריך זה נעבור על מגוון הכלים השונים ודוגמאות לשימוש אפקטיבי.
יש לציין כי אין צורך להנחות את הבינה המלאכותית באיזה כלי יש להשתמש ולאיזו מטרה אך היכרות כללית עם הכלים הקיימים יכולה לסייע בלדייק את ההנחיות שניתנות לבינה המלאכותית, לקבל תשובות מהירות יותר ולצמצם שגיאות שנגרמות מבחירה לא נכונה של כלים.
כל הכלים – Overview
להלן כל הכלים הזמינים בשרת ה-MCP של MyBusiness:
| כלי | פעולה עיקרית | שימוש עיקרי |
|---|---|---|
| get-database-schema | קבלת מבנה הנתונים | מיפוי טבלאות ושדות |
| get-current-user | זיהוי המשתמש | הרשאות והתאמה אישית |
| get-data | שליפת נתונים | דו״חות, הצגה, ניתוח |
| count-data | ספירת רשומות | KPI וסטטיסטיקות |
| create-data | יצירת נתונים חדשים | אוטומציה של הזנת מידע |
| update-data | עדכון נתונים | תחזוקה וניהול |
| aggregate-data | ניתוח אגרגטיבי | דוחות וסטטיסטיקות |
| get-file-content | הורדת קבצים | גישה למסמכים וקבצי מדיה |
קבלה ועדכון נתונים
תחת קטגוריה זו ניתן למנות את הכלים get-database-schema, get-current-user, get-data, count-data, aggregate-data ו- get-file-content.
באמצעות כלים אלו ניתן לקבל מידע אודות רשומה בודדת, קובץ בודד או מידע אגרגטיבי אשר יכול לשמש ליצירת דוחות ודאשבורדים על פי דרישה.
פרומפטים לדוגמה:
- תוציא לי את הפרטים של חמשת הלידים האחרונים שנרשמו.
- אילו משימות יש לי היום.
- כמה עסקאות נפתחו השבוע.
- תראה לי את רשימת כל הלקוחות עם סטטוס “פוטנציאלי”.
- כמה לידים הגיעו ממקור “קמפיין פייסבוק”.
- הכן לי דאשבורד שיווק ומכירות כללי עם נתונים מתחילת החודש ועד היום.
- חשב את משך הזמן הממוצע מרגע קבלת הליד ועד שהפך ללקוח לאורך השנתיים האחרונות.
אלו דוגמאות פשוטות וכמובן שניתן לבקש מהבינה המלאכותית בקשות מורכבות יותר ליצירת דוחות ודאשבורדים, ניתוח נתונים מתקדם והפקה של תובנות.
כך למשל עונה Claude כאשר מבקשים ממנו לנתח נתוני הכנסות בחמש השנים האחרונות (למען הסר ספק – הנתונים אינם של עסק אמיתי):




יצירה ועדכון של נתונים
תחת קטגוריה זו ניתן למנות את update-data ו-create-data. כלים אלו משמשים את הבינה המלאכותית ליצירה ועדכון של משתמשים.
פרומטים לדוגמה:
- צור משימה חדשה עם כותרת {{כותרת}}, תאריך יעד {{תאריך}}, ושייך אותה לנציג {{נציג}}.
- צור פנייה חדשה ממקור {{מקור}} עם נושא {{נושא}} ותיאור {{תיאור}}.
- פתח פגישה חדשה עם הלקוח {{שם לקוח}} בתאריך {{תאריך}} בשעה {{שעה}}.
במידה וקיימים בארגון תהליכים שחוזרים על עצמם ניתן להכין תבניות עם מקבץ הנחיות מוכן מראש ולתת לבינה המלאכותית לבצע את עבודת ה-CRM בזמן שאתם מתפנים לבצע פעולות אחרות.
כך למשל יכול להיראות פרומט לביצוע תהליך סטנדרטי במערכת CRM של איש מכירות בחברה שמוכרת מוצרי B2B:
"סיימתי פגישת מצגת עם הלקוח {{שם לקוח}}, בצע את הפעולות הבאות ב-CRM:
שנה את סטטוס הפגישה ל- “בוצעה”
צור מכירה חדשה עם הפריטים {{פריטים}} בסטטוס “חדשה”.
צור הצעת מחיר חדשה בתהליך המכירה, השתמש בתבנית {{שם התבנית}}.
שים לי משימת פולואפ לעוד 48 שעות עם התראה של חמש דקות לפני."
בין אם זה בתהליכי מכירה או שירות לקוחות, בגוף עסקי או עמותה, לכל עובד בכל ארגון יש פעולות שחוזרת על עצמן במערכת ה-CRM ובאמצעות שימוש בתבניות של פרומטים ניתן לחסוך זמן רב בפעילות היומיומית.