חשבונית ישראל – קבלת מספרי הקצאה לחשבוניות

בעקבות הנחיות רשות המיסים, עדכנו את גרסת הMybooks על מנת שתתמוך בדרישה למספרי הקצאה.

No data was found

בעקבות הנחיות רשות המיסים, עדכנו את גרסת הMybooks על מנת שתתמוך בדרישה למספרי הקצאה.

לפי ההנחיות החדשות, החל מתאריך 01/01/2025, על כל חשבונית מעל 20,000 ₪ (לפני מע"מ) יש לקבל מספר הקצאה מרשות המיסים (בניגוד ל-25,000 ₪ שהוגדר בשנת 2024) חשבוניות בסכומים נמוכים מכך אינם נדרשים למספר הקצאה. חשבוניות ללא מע"מ לא יכולות לקבל מספר הקצאה.

הנחיות אלה תקפות עבור מסמכים מסוג חשבונית מס, חשבונית מס זיכוי וחשבונית מס קבלה.

להלן השלבים שעליכם לבצע על מנת לקבל מספרי הקצאה:

1. יש להיכנס לתפריט ההגדרות ב – MyBooks וללחוץ על התחברות לרשות המיסים:

2. כפתור זה יפתח בלשונית נוספת את דף ההתחברות באתר רשות המיסים. שם תידרשו להזין מספר זהות וקוד משתמש. אם טרם נרשמתם ברשות המיסים, תוכלו ללחוץ על הקישור הרלוונטי בעמוד זה לרישום.

3. לאחר החיבור, יש לרענן את דף ההגדרות ואז ניתן לראות שהחיבור פעיל:

4. לנוחיותכם, צירפנו קישורים לסרטוני ההדרכה של רשות המיסים בנושא:

5. כעת ניתן להפיק מסמכים. בעת הפקת חשבונית בסכום העולה על 25,000 ₪ (לפני מע"מ), הבקשה לקבלת הקצאה תסומן אוטומטית:

6. לאחר לחיצה על כפתור הפקת המסמך, המערכת תבצע את הקריאה לרשות המיסים ותפיק את המסמך עם מספר ההקצאה. מספר ההקצאה יוצג בתחתית המסמך מעל ההערות:

7. בעת הפקת חשבונית בסכום הנמוך מ25,000 ₪, אין הכרח למספר הקצאה אך ניתן לקבלה אם רוצים. ניתן לסמן באופן ידני את המשבצת "קבלת מספר הקצאה" ובעת הפקת המסמך יתקבל גם לחשבונית זו מספר הקצאה:

8. בעת הפקת מסמך ללא מע"מ, לא תתאפשר קבלת מספר הקצאה:

הפקת מספר הקצאה רטרואקטיבי:

בהתאם להנחיות רשות המיסים, ניתן להנפיק מספר הקצאה לחשבונית בצורה רטרואקטיבית. על מנת להנפיק מספר הקצאה רטרואקטיבי יש ללחוץ על לשונית המסמכים בצד ימין.

לאחר הפקת המסמכים, ניתן לראות בטבלת המסמכים את מספרי ההקצאה שהתקבלו:

לצד חשבוניות שהופקו ללא מספר הקצאה, יופיע כפתור "הפק מספר הקצאה" לקבלה רטרואקטיבית של מספר הקצאה. לחיצה על כפתור זה תפיק העתק של המסמך עם מספק הקצאה מרשות המיסים:

לצד חשבוניות שהופקו ללא מע"מ, לא יופיע הכפתור כיון שלא ניתן לקבל מספר הקצאה על מסמכים ללא מע"מ:

מצבים של אי קבלת מספר הקצאה:

החל מתאריך 01/01/2025 תוכל רשות המיסים לסרב להקצות מספר כאמור, ככל שעולה חשד כי מדובר בחשבונית שהוצאה שלא כדין. על כן, ייתכנו מצבים בהם לא יתקבל באופן מיידי מספר הקצאה. – הסיבות לאי קבלת מספר הקצאה מצויות אצל רשומת המיסים ואין משוקפות ליצרני התוכנה או למי שמפיק את החשבונית.

במצב בו לא יתקבל מספר הקצאה, לאחר הנפקת המסמך יופיע החלון הבא: 

במסך זה יצטרך המשתמש לבחור את הפעולה איתה הוא מעוניין להמשיך. 

  1. ביטול חשבונית – בחירה באפשרות זו, תפיק במקביל למסמך המקורי, מסמך מבטל (מסמך זהה במינוס). על שני המסמכים הללו לא ניתן יהיה לבקש מספר הקצאה רטרואקטיבית. 

לדוגמה:

אם המסמך שהופק הוא מסוג חשבונית מס קבלה, יש להקפיד לזכות את הלקוח בסכום אותו הוא שילם, באותו אופן שבו הוא שילם. על מנת לא לשכוח לבצע זאת, תוצג למשתמש ההודעה הבאה: 

לחיצה על כפתור OK תסיים את הפעולה. לחיצה על כפתור הביטול תחזיר את המשתמש למסך הקודם של בחירה בפעולה.  

2. המשך הפקת חשבונית – בחירה באפשרות זו, תסיים את פעולת הפקת החשבונית ללא מספר הקצאה. על החשבונית יודפס "אין לנכות מס תשומות בגין חשבונית זו". ניתן יהיה לנסות בהמשך לקבל מספר הקצאה רטרואקטיבית על חשבונית זו. 

לדוגמה:

3. בקשה לשימוע – בחירה באפשרות זו, תסיים את פעולת הפקת החשבונית ללא מספר הקצאה. ותשלח לרשות המיסים בקשה לשימוע.  

לשאלות נוספות אודות הנפקת מספרי הקצאה במערכת MyBooks ניתן לפנות לתמיכה שלנו במספר 077-6049599 או בכתובת המייל support@mybusiness-crm.com

לא מצאת מה שחיפשת?
צור קשר עם התמיכה שלנו

מדריכים נוספים

grad1
SwMqf7F10VNMxBv4POxT8sm1

הרשאות ערוצים למשתמשים ופרופילים

הגדרת הרשאות לערוצים לפי פרופילים ומשתמשים
grad1
Businessman using mobile smart phone. Business global internet connection application technology and digital marketing, Financial and banking, Digital link tech, big data.

פתיחת שיחה מתוך כרטיס הלקוח ב-CRM

הצגת השיחות המקושרות ללקוח וניהולן מתוך כרטיס הלקוח
grad1
Assemble a business team, marketing segmentation, team building, targeting, personalization, individual customer care (service), and customer relationship management (CRM) concepts.

קישור שיחה ללקוח, איש קשר, מכירה ופנייה

קישור השיחה ללקוח ו/או לאיש הקשר מולם היא מתנהלת, הקמת לקוח ו/או איש קשר מתוך השיחה. קישור השיחה לתהליך מכירה או פניי...
grad1
1-111

ניהול שיחה ופתיחת שיחה יזומה

תחילת שיחה מצד הלקוח, תחילת שיחה יזומה, מענה ותגובה, ניתוב שיחות בין משתמשים וסגירת שיחה.