במערכת שלנו ישנן שתי דרכים לביצוע אוטומציות:
- כללים אוטומטיים
- טריגרים
בשניהם המבנה הוא דומה – תנאי – תוצאה. מגדירים מה התנאי/ם שמפעילים אותם ומה התוצאה/ות הרצוית.
במדריך זה נעמוד על ההבדלים ביניהם ונבחן דוגמאות שונות על מנת להבין מתי נשתמש בכל אחד מהם.
מיקום:
טריגרים וכללים אוטומטים נבנים ומתקיימים במקומות אחרים במערכת:
- כללים אוטומטיים – נבנים ומתקיימים בדף עצמו. למשל – בתוך כרטיס הלקוח.
- טריגרים – נבנים ומתקיימים בטבלאות הנתונים. למשל – בטבלת ההלקוחות.
זמן פעולה:
טריגרים וכללים אוטומטיים מופעלים באופן שונה:
- כללים אוטומטיים – מופעלים בעת ביצוע התנאי. למשל – אם התנאי הוא שינוי סטטוס מכירה, אז מיד בעת שינוי הסטטוס נראה את התוצאה של הכלל. עם זאת, המידע יישמר רק לאחר לחיצה על שמירה.
- טריגרים – מופעלים רק לאחר שמירת הנתונים. לאחר לחיצה על כפתור "שמור וסגור" או כפתור "שמור וערוך"
אפשרויות תוצאה:
ישנן תוצאות אשר ניתן ליצר גם בכללים אוטומטיים וגם בטריגרים, אך תוצאות רבות ניתן להגדיר רק באחד מהם.
- כללים אוטומטיים:
- עדכון ערך בשדה בכרטיס הנוכחי
- הסתרת שדות
- הגדרת שדות כשדות חובה
- הגדרת שדות לקריאה בלבד
- הצגת הודעה
- טריגרים:
- עדכון כרטיס נוכחי
- עדכון כרטיס מקושר. למשל – מתוך מכירה עדכון נתון בכרטיס הלקוח.
- יצירת כרטיס מקושר. למשל – מתוך מכירה ליצור משימה.
- שליחת מייל
- שליחת SMS
- הקפצת התראה
מידע נוסף על אופן השימוש בכל אחד מהם ודוגמאות שונות, ניתן למצוא במדריכים הבאים:
- מדריך כללים אוטומטיים
- מדריך טריגרים